اعضای هیات مدیره بیمه زندگی باران به افزایش سرمایه این شرکت از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۴۰ میلیارد تومان رای مثبت دادند و علیرضا هادی مدیرعامل را موظف کردند تا با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و با هماهنگی بیمه مرکزی و فرابورس، گزارش توجیهی افزایش سرمایه را آماده سازد.

به گزارش اخبارپول، روز سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴ پس از یک ساعت گفتگو، سید افضل موسوی، محمد رضا مدیری، بابک جهان آرا، علیرضا هادی و محمد غلامرضایی اعضای هیات مدیره بیمه زندگی باران به افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت رای دادند.

آنها در صورت‌جلسه‌ای اعلام کردند که این تصمیم در اجرای بند الف مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ با موضوع بازنگری حداقل سرمایه مورد نیاز موسسات بیمه ایرانی غیر دولتی به استناد ماده ۳۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری گرفته شده است.

این گزارش می‌افزاید: افزایش سرمایه بیمه زندگی باران در شرایطی به تصویب هیات مدیره رسیده که باید منتظر ماند و دید که این افزایش سرمایه از کدام محل صورت می‌گیرد و ایا سهامداران باید نقدینگی جدید وارد شرکت کنند یا بخش زیادی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت خواهد بود.

فعلا که بیمه زندگی باران به عنوان یک شرکت تخصصی بیمه در حوزه بیمه‌های زندگی باید گزارش توجیهی خود را آماده و به تایید حسابرس و بازرس قانونی برساند و پس از گرفتن موافقت بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، از سهامداران بخواهد تا تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند.

بیمه باران در سال ۹۸، به شماره ۵۵۶۱۷۷ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید و در سال ۹۹ مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی دریافت کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های عرضه سهام خود، بتواند چشم‌انداز روشنی را برای خود، کارکنان، مشتریان و سهامداران خود رقم بزند.

هم اکنون شرکت بازرگانی فراگستر مهان آرمان ۲۰ درصد، شرکت سرمایه آب خاک توسعه ۲۰ درصد، شرکت توسعه بازرگانی هیواد ۱۶ درصد، گروه مالی دانایان ۱۵ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری دانایان ۵ درصد، شرکت بیمه رازی و بیمه سرمد هرکدام ۵ درصد، هلدینگ سرآمد ۳ درصد، بیمه اتکایی ایرانیان ۲ درصد، بیمه نوین یک درصد و شرکت پروژه‌های صنعتی ایران هم یک درصد سهام بیمه زندگی باران را در اختیار دارد که با این ترکیب سهامداران اصلی، علیرضا هادی در مقام مدیرعامل شرکت، کار دشواری برای گرفتن رضایت سهامداران جهت افزایش سرمایه نخواهد داشت.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=203975
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش سرمایه بیمه باران استارت خورد
افزایش سرمایه بیمه باران استارت خورد
افزایش سرمایه بیمه باران استارت خورد
افزایش سرمایه بیمه باران استارت خورد
افزایش سرمایه بیمه باران استارت خورد