شاخص کل بازار بورس تهران امروز (چهارشنبه، ١۷ فروردین ماه) با هفت‌هزار و ۶۷۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اخبارپول، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۳ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال و در بیش از ۹۰۰ هزار و ۵۵۷ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال و در ۶۲۸ هزار و ۶۶۸ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۵۴۰ واحد افزایش به ۳۷۷ هزار و ۳۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹۶۰ واحد رشد به ۲۳۵‌هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹ ‌هزار و ۶۵۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۹۹۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد بانک پارسیان (وپارس) با ۲۴۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با ۲۱۹ واحد، گسترش سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۱۹۵ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۹۱ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۸۹ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۱۸۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۷۶۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۰۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۵۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۴۲ واحد، گروه مپنا(رمپنا) با ۶۲۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۶۱۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۴۷ واحد و فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۲۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۳۸۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۲ واحد افزایش داشت و به ١٩ هزار و ۸۵۰ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۵۷۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۳ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۷۱ هزار و ۸۸۹ نوبت بود.

نمادهای گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، صنعتی مینو (غصینو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، فرابورس ایران (فرابورس)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه سامان (بساما)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پویا زرکان آق دره (فزر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=198437
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس کاهش یافت
شاخص بورس کاهش یافت
شاخص بورس کاهش یافت
شاخص بورس کاهش یافت
شاخص بورس کاهش یافت