شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه در یک روند نوسانی با افزایش ۲۳۷۹ واحد همراه شد.

به گزارش اخبارپول،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً نوسانی قرار گرفت که در ابتدای معاملات ریزش داشت و از میانه ساعات معاملات روند رو به رشد به خود گرفت، در نهایت با افزایش ۲۳۷۹ واحد به رقم یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۱۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۳۶۸ واحد به رقم ۳۳۸ هزار و ۷۲۸ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۱۸ درصد رشد کرد، اما این دو شاخص با معیار هم وزن ۰.۱۱ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۱۷ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۳۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم فقط ۰.۶ درصد افت کرد.

امروز نمادهای گل‌گهر، پالایش تهران، چادرملو، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۲۸ واحد عقب‌نشینی به رقم ۱۸ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۷۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به ۶.۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، نیروی برق دماوند، بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پلیمر آریاساسول، صبا تأمین، بهمن دیزل، پتروشیمی تخت‌جمشید و سامانه نرم‌افزار نگین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به مصوبه لایحه بودجه از سال آینده شرکت‌های بورسی یا فرابورسی ملزم می‌شوند سود تصویب شده در مجامع خود را از طریق سجام و به صورت متمرکز به حساب سهامداران خود واریز کنند که این قدم مناسبی برای رعایت حقوق سهامداران حقیقی به شمار می‌رود.

همچنین با گسترش بازار سرمایه و حضور حدود ۵۸ میلیون ایرانی در بازار سرمایه در حال حاضر اتفاقی که افتاده عملیات افزایش سرمایه از محل سلب حق‌تقدم برای شرکت‌ها هزینه‌بر شده و گاهی منابع دریافتی از محل فروش حق‌تقدم به اندازه هزینه‌های آن نمی‌صرفد.

در عین حال دولت باید از کلیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به خاطر شفافیت و افزایش حاکمیت شرکتی و شفاف شدن درآمد شرکت‌ها برای پرداخت مالیات واقعی حمایت کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=197720
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۲هزار واحدی شاخص بورس