شاخص کل بازار بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۱۷ اسفندماه) با ۶هزار و ۲۶۳ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۳۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اخبارپول، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۹ میلیارد و ۸۲۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و در بیش از ۶۳۱هزار و ۹۱۰ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال و در ۴۱۸ هزار و ۷۴۸ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۱۶۸ واحد کاهش به ۳۴۰ هزار و ۳۴۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۳۰ واحد افت به ۲۱۲‌هزار و ۹۲۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۱۵۸ واحد و شاخص بازار دوم، هفت‌هزار و ۷۴۹ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۳۶ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک‌هزار و ۲۱۰ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۲۰۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۰۰ واحد و آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۸۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۵۳۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۱۸۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۷۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۶۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۵۹ واحد، و بانک تجارت (وتجارت) با ۳۵۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۳۵ میلیون و ۸۵۱ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۷ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۷ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۱۳ هزار و ۱۶۲ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=197374
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد
شاخص بورس کاهشی شد