آمارهای منتشر شده توسط بان مرکزی بیانگر این است که در شرایطی نرخ رشد پایه پولی در نخستین ماه سال جاری عدد ۲۷.۴ درصد بوده است که در اردیبهشت این رقم با افزایش به ۳۱.۵ درصد می‌رسد و ماه پایان فصل بهار با اندکی کاهش به رقم ۳۰.۷ درصد می‌رسد و در نهایت با شروع تابستان، نرخ رشد پایه پولی با ۴۲.۶ درصد، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش اخبارپول از مهر، در مردادماه سال جاری، نرخ رشد پایه پولی از رقم ۴۲.۶ درصدی تیرماه به رقم ۴۲.۱ درصدی مردادماه رسید. روندی کاهشی که در پایان تابستان نیز تداوم یافت و به رقم ۳۹.۵ درصدی رسید. در ادامه با شروع نیم سال دوم، بازهم روند کاهشی رشد پایه پولی مورد توجه آمارهای منتشر شده بانک مرکزی قرار داشت و بر این اساس در مهرماه امسال، نرخ رشد پایه پولی با کاهش نسبت به شهریورماه، به رقم ۳۶.۴ درصدی (نسبت به مهرماه ۱۳۹۹) رسید.

جدیدترین گزارش منتشر شده بانک مرکزی نیز از تداوم روند نزولی رشد پایه پولی حکایت دارد؛ به گونه‌ای که در هشتمین ماه سال، این نرخ به رقم ۳۵.۸ درصدی رسیده است که نسبت به رکورد ۴۲.۶ درصدی دولت قبل در تیرماه، کاهش قابل توجهی داشته است. از سوی دیگر باید به این نکته نیز اشاره داشت که در دو ماه اخیر، روند رو به رشد حجم نقدینگی با کاهش همراه شده است و از رقم ۴۲.۸ درصدی مهرماه به رقم ۴۲ درصد در آبان ماه رسیده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=195309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد
نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد
نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد
نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد
نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد