شرکت اطلس پوشش محافظ از محصول نانو عایق حرارتی جهت کاهش اتلاف انرژی در منازل مسکونی و واحدهای صنعتی رونمایی کرد.

به گزارش اخبارپول در این مراسم که ظهر امروز برگزار شد، ایمان علی بخشی، مدیرعامل شرکت اطلس پوشش، اظهار کرد: محصول نانو عایق حرارتی با قابلیت استفاده در سطوح مختلف همچون مخازن نفتی و نمای بیرونی ساختمان با کاهش مصرف انرژی، الگوی مناسبی برای اصلاح مصرف انرژی به ویژه در صنعت نفت و گاز به کار می‌رود.

این کارشناس حوزه صنعت با اشاره به اینکه دنیا به سمت کاهش مصرف انرژی می رود، تاکید کرد: شرکت اطلس پوشش رنگی را تولید و به بازار ارائه کرده که مشتریان به راحتی می‌توانند با استفاده از آن مصرف انرژی را در واحدهای مسکونی و صنعتتی پایین آورده، در هزینه نیز صرفه‌جویی کنند.

وی افزود: از نانو پوشش حرارتی در صنعت مخابرات نیز می‌توان استفاده کرد چراکه این محصول در پست‌های برق، قابلیت کاربردی فراوانی دارد ضمن آن که قیمت تمام شده بسیار پایین تر از نمونه مشابه خارجی است.

علی‌بخشی در ادامه خاطرنشان کرد: محصولات آب گریز و عایق محصولات بتنی و فلزی تولید شده است که یکی از آنها روی سطح بتن قرار می‌گیرد و مانع نفوذ آب به داخل بتن می‌شود اما در عین حال تنفس پذیری بتن نیز کاهش پیدا نمی‌کند، علاوه بر آن پوشش گالوانیزه سرد نیز تولید شده که روی میلگردهای داخل آرماتورهای درون بتن کشیده و مانع خوردگی میلگرد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فاجعه پلاسکو تصریح کرد: بعد از حریقی که سبب تخریب ساختمان پلاسکو شد، دستگاه‌های ذیربط به دنبال تدوین و ابلاغ آئین نامه‌هایی در خصوص حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق بودند تا در برابر آتش سوزی محافظت شود که در حال حاضر این آئین نامه تدوین و رعایت آن الزامی شده است.

این کارشناس متالوژی در ادامه اذعان داشت: فاجعه پلاسکو زمگ خطری برای صنعت ساختمان بود و بر همین اساس پوشش‌های ضد حریق در سازه‌های فلزی برای حفاظت در برابر حریق، به یک الزام تبدیل شد که طرح بسیار مناسبی محسوب می‌شود .

وی بیان کرد: در بخش‌های دیگر مربوط به طول عمر ساختمان هم مشکلات دیگری داریم به خصوص در مناطق گرمسیری یا مرطوب کشور که خوردگی میلگردهای به کار رفته در آرماتورهای درون بتن بسیار شایع است . این میلگردها بدون هیچ پوششی درون بتن قرار می‌گیرند که به مرور زمان در معرض دی اکسید کربن قرار گرفته و دچار خوردگی می‌شوند؛ به گونه‌ای که به تدریج ضخامت میلگردها به اندازه یک پیچ کاهش می‌یابد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=193553
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پوشش عایق حرارتی با فناوری نانو روانه بازار شد
پوشش عایق حرارتی با فناوری نانو روانه بازار شد
پوشش عایق حرارتی با فناوری نانو روانه بازار شد
پوشش عایق حرارتی با فناوری نانو روانه بازار شد
پوشش عایق حرارتی با فناوری نانو روانه بازار شد