هسته گزینش بانک صنعت و معدن توانست با عملکرد مطلوب و کسب امتیاز ۹۴ درصد در خصوص عملکرد سال ۱۳۹۹ به رتبه “بسیار خوب” دست پیدا کند.

هسته گزينش

به گزارش اخبارپول، در جلسه هسته گزینش بانک صنعت و معدن که با حضور مدیرعامل، مدیر هسته گزینش و اعضای آن روز گذشته چهاردهم دیماه برگزار شد، مهری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی و تبریک پانزدهم دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش به کارکنان گزینش از زحمات بی شائبه آنان در این حوزه مهم و حیاتی بانک، عنوان کرد: حفظ کرامت انسانی و آبروی افراد مسأله ای است که باید نخستین اولویت و سرلوحه امر گزینش باشد و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، میزان در گزینش، حال فعلی افراد است و هدایت جاهلان منظور نظر اصیل است و لازم است از ورود به حریم خصوصی افراد اجتناب شود و باید همواره نگاه حمایتی داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: تأکید بر رعایت قانون گزینش در بررسی ها و اجتناب از اعمال نظر و سلیقه شخصی، اصلی است که باید در همه مراحل گزینش مد نظر قرار گیرد.

مهری افزود: آموزش های مرتبط با گزینش باید اثربخش و هدایتگر باشد و بد نیست که از افراد صاحب نظر در این حوزه نیز دعوت به عمل بیاوریم که برای همکاران جنبه یادگیری داشته باشد و در امور پژوهشی باید نخست آسیب شناسی کنیم و سپس وارد عمل شویم و پژوهش‌ها باید متناسب با موضوعات حوزه گزینش و کاربردی برای سازمان باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: باید بر روی گزینش افراد، پیش از ورود به سازمان تمرکز کنیم و اینطور نباشد که نیرویی که وارد مجموعه شده پس از گذشت مدت زمانی که به فعالیت مشغول است، گزینش شود و در کارگروهی که می بایست به همین منظور تشکیل گردد، بررسی کارشناسانه صورت بگیرد و به دلایل توجیهی، اثربخشی و شایسته گزینی توجه ویژه ای مبذول شود.

مهری با اشاره به دریافت رتبه “بسیار خوب” با امتیاز ۹۴ درصد هسته گزینش این بانک از هیأت عالی گزینش از محمد میرزائی و همه همکاران هسته گزینش قدردانی کرد.

در این نشست حمید محمد میرزائی مدیر هسته گزینش این بانک، گزارشی از عملکرد این مدیریت را ارایه کرده و یادآور شد: در هسته گزینش به دنبال اثبات شایستگی های افراد در سه حوزه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی هستیم.

وی سپس به تشریح ساختار گزینش در کشور اشاره کرد و افزود: در رأس گزینش کشور، مقام ریاست جمهوری قرار دارند و پس از آن به ترتیب هیأت عالی گزینش، هیأتهای مرکزی گزینش دستگاه‌ها و در نهایت هسته های گزینش هستند که وظیفه اجرای قانون و مقررات گزینش را بر عهده دارند.

محمد میرزائی با بیان خلاصه ای از تاریخچه گزینش در کشور تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی و صدور فرمان انحلال گزینش در سال ۶۱ و تصویب قانون گزینش در سال ۷۴ بنابر فرمان امام خمینی( ره)، هیأت هایی از افراد صالح، متعهد، فاضل و صاحب اخلاق کریمه و متوجه به مسائل روز تشکیل و بر اساس معیارهای هفتگانه احراز صلاحیت در ماده ۲ قانون مزبور، گزینش افراد برای استخدام در سازمان های مختلف آغاز شد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات حاکم بر امر گزینش، هرگونه پرداخت به افرادی که مراحل گزینش را طی نکرده اند، غیر قانونی است و در صورت پرداخت، گزینش ها موظف هستند افراد خاطی را به مراجع قانونی معرفی و تصویر مکاتبات خود را برای هیأت عالی گزینش ارسال کنند.

مدیر هسته گزینش بانک خاطرنشان کرد: اجرای بندهای گزارش بازرسان هیأت عالی گزینش در دستور کار قرار دارد و اظهار امیدواری کرد، با حمایت و موافقت مدیرعامل بانک، نمودار سازمانی مناسب هسته گزینش پس از تدوین، مصوب گردد.

گفتنی است، در پایان این نشست، مهری مدیرعامل این بانک ضمن استماع نظرات اعضاء و کارکنان هسته گزینش، نکات بسیار ارزشمندی را در خصوص دیدگاه همکاران بانک، نحوه اجرای قانون گزینش و فرآیندهای آن مطرح کرد و از همکاران هسته گزینش خواست تا نسبت به امر خطیر گزینش همواره رویکرد مثبت، دقیق و مؤثری داشته باشند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=192674
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هسته گزینش بانک صنعت و معدن به رتبه «بسیار خوب» از هیات عالی گزینش دست یافت
هسته گزینش بانک صنعت و معدن به رتبه «بسیار خوب» از هیات عالی گزینش دست یافت
هسته گزینش بانک صنعت و معدن به رتبه «بسیار خوب» از هیات عالی گزینش دست یافت
هسته گزینش بانک صنعت و معدن به رتبه «بسیار خوب» از هیات عالی گزینش دست یافت
هسته گزینش بانک صنعت و معدن به رتبه «بسیار خوب» از هیات عالی گزینش دست یافت