بیمه‌های زندگی فضای بکری در کشور دارند که شرکت‌ها می‌توانند با ارائه محصولات جدید متناسب با نیازهای مردم، بدون اینکه چشمی به سهم یکدیگر از این کیک بیمه‌‌ای داشته باشند، شاهد توسعه بیمه‌های زندگی و به تبع افزایش ضریب نفوذ هم باشند.

سهم بیمه‌های زندگی

به گزارش اخبارپول، برای افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. خوشبختانه صنعت بیمه توجه خوبی به این حوزه داشته و بیمه‌های زندگی فضای بکری در کشور دارند که شرکت‌ها می‌توانند با ارائه محصولات جدید متناسب با نیازهای مردم، بدون اینکه چشمی به سهم یکدیگر از این کیک بیمه‌‌ای داشته باشند، شاهد توسعه بیمه‌های زندگی و به تبع افزایش ضریب نفوذ هم باشند.

ضریب نفوذ بیمه در ایران
در برنامه ششم به عنوان سند بالادستی توسعه کشور، توسعه بیمه‌های زندگی بهترین راه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در نظر گرفته شده است. طبق این سند باید در سال ۱۴۰۰ ضریب نفوذ بیمه در ایران به ۷ درصد می‌رسید درحالی که اکنون این شاخص حدود ۲.۷ درصد است.

برای افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. خوشبختانه صنعت بیمه توجه خوبی به این حوزه داشته و بیمه‌های زندگی فضای بکری در کشور دارند که شرکت‌ها می‌توانند با ارائه محصولات جدید متناسب با نیازهای مردم، بدون اینکه چشمی به سهم یکدیگر از این کیک بیمه‌‌ای داشته باشند، شاهد توسعه بیمه‌های زندگی و به تبع افزایش ضریب نفوذ هم باشند.

اما از طرفی بیمه‌ها نباید طوری عمل کنند که در ایفای تعهداتشان دچار مشکل شوند و در رقابت با یکدیگر قیمت‌های غیرمنطقی ارائه دهند. البته بیمه‌مرکزی به عنوان نهاد ناظر، نظارت‌های خوبی دارد که می‌تواند از هرگونه انحراف جلوگیری کند.

بحث دیگر، توانگری مالی شرکت‌های بیمه است که باعث می‌شود شرکت‌های بیمه با یک پشتوانه خوب بتوانند پاسخگوی تعهداتشان باشند، در این مورد شرکت‌های تخصصی به دلیل این که تمامی منابعشان در حوزه بیمه‌های زندگی سرمایه‌گذاری می‌شود به نظر می‌رسد که می‌توانند اطمینان بیشتری برای مردم ایجاد کنند. البته طبیعتاً باید بحث محاسبات و مسائل اکچوئری کاملاً دقیق رعایت شود و شرکت‌ها بر اساس آمار و اطلاعات نادرست سعی نکنند که صرفاً فروششان را بالا ببرند.

چالش مهم دیگر وجود تورم در کشور است که ممکن است منافع بیمه‌گذاران را تهدید کند. به طور کلی شرکت‌های بیمه، حق بیمه پرداختی مشتریان را سرمایه‌گذاری می‌کنند و به دلیل تشکیل سبد سرمایه‌گذاری بر اساس آیین‌نامه‌های بیمه‌مرکزی یک مجموعه سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام می‌دهند که یک خروجی مناسب را برای بیمه‌گذاران و سهامداران ایجاد کنند به عبارتی بخشی از منابع در بانک، بخشی دیگر در بورس، بخشی در ملک و سایر بخش‌ها می‌رود و این سبد بیمه‌ای اطمینان خاطر مناسبی را ایجاد می‌کند. با اینحال میزان سود گاهی کمتر از تورم یا برابر با تورم است اما به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن از میزان امنیت بالاتری نسبت به دیگر بازارهای مالی برخوردار است.

منبع: برگرفته از گفتگوی روزنامه خراسان


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=191209
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه‌های زندگی، بهترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران
بیمه‌های زندگی، بهترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران
بیمه‌های زندگی، بهترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران
بیمه‌های زندگی، بهترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران
بیمه‌های زندگی، بهترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران