سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اجرای نسخه الکترونیکی در مراکز طرف قرار داد این اداره کل گفت: تاکنون ۴۵ درصد این طرح اجرایی شده است.

بیمه سلامت استان تهران

به گزارش اخبارپول از ایرنا، سیده مریم حسینی روز یکشنبه در نشست خبری در این باره به خبرنگاران گفت: از ابتدای دی‌ماه نسخه‌های کاغذی پذیرفته نمی شود و پرداخت‌ها منوط به الکترونیکی شدن اسناد پزشکی است.

وی افزود: این طرح در ۲۲ استان کشور حدود ۸۰ درصد پیشرفته داشته و در استان تهران بدلیل حجم زیاد پزشک و مراکز درمانی تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: در این استان بدلیل اینکه ۲۱ هزار پزشک فعالیت دارند تجهیز این سامانه کمی سخت است اما تمامی بسترهای لازم برای اجرای کامل طرح نسخه الکترونیکی تامین شده است.

وی تاکید کرد: موضوع نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی یک الزام قانونی است و بنا به اطلاعات این قانون از اول دی ماه در کشور اجرایی می‌شود و از همان زمان هیچگونه پرداختی برای مراکزی که نسخه خود را به صورت کاغذی نوشته و یا دریافت می کنند، صورت نمی‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در استان تهران از انتهای سال ۹۷ نسخه الکترونیکی در برخی مراکز شروع شده بود، اما در حال حاضر و بر اساس شاخص کشوری ۲۲ استان از این طرح استفاده می‌کنند و برخی از استان ها به دلیل نبود زیرساخت ها از شاخص میانگین کشوری پایین تر هستند.

اجرای ۴۵ درصدی نسخه الکترونیکی در استان تهران

وی در خصوص پرداخت های بیمه سلامت استان تهران به مراکز درمانی و پزشکان نیز گفت: در حال حاضر پرداخت آبان‌ماه انجام شده و به طور کلی از لحاظ پرداخت مطالبات به روز هستیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران اظهار کرد: بیشتر مراکز درمانی از اول دی ماه خدمات خود را به صورت تمام الکترونیک انجام می دهند اما برخی خدمات سرپایی به صورت نیمه الکترونیک انجام می‌شود که البته نباید از قطعی برق و ضعیف بودن اینترنت غافل شد به همین منظور تمامی بیمه شدگان در صورت بروز تخلف و یا سوالات می توانند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های ناباروری نیز گفت: طبق قوانین و سیاست های جمعیتی خدمات ناباروری از سوی شورای عالی بیمه سلامت کشور در دستورالعمل خدمات بیمه ای قرار می گیرد و این دستورالعمل به تمامی مراکز دولتی و غیردولتی ابلاغ شده و این خدمات برای زنان کمتر از ۴۵ سال انجام خواهد شد.

به گفته حسینی، اعتبار سازمان بیمه سلامت کشور ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و هزینه بسته خدمت از ۵۵۰ هزار تومان تا چهارمیلیون تومان است.

وی همچنین از اجرای طرح نظام پزشک خانواده در محله هرندی تهران خبر داد و گفت: بزودی این طرح در سایر مناطق آسیب‌پذیر پایتخت اجرا خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، در این طرح ۲۱ هزار نفر از افراد محله هرندی از خدمات پزشکی بهره مند می‌شوند که البته این طرح چند روزی است که در حال انجام است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=190823
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اجرای ۴۵درصدی نسخه الکترونیکی در استان تهران
اجرای ۴۵درصدی نسخه الکترونیکی در استان تهران
اجرای ۴۵درصدی نسخه الکترونیکی در استان تهران
اجرای ۴۵درصدی نسخه الکترونیکی در استان تهران
اجرای ۴۵درصدی نسخه الکترونیکی در استان تهران