بانک کردیت سوییس پنجشنبه اعلام کرد توافقنامه‌ای منعقد کرده است که به اختلاف در باره ورشکستگی شرکت آمریکایی نشنال سنچری فایننشال اینترپرایز (NCFE) در سال دو هزار و دو پایان می دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از واحد مرکزی خبر، کردیت سوییس در بیانیه‌ای اعلام کرد این توافقنامه که با طلبکاران ان سی اف ایی منعقد شده است، این بانک سوییسی را مجبور می کند هزینه اضافی صد و سی و چهار میلیون فرانک سوییس را بدون در نظر گرفتن مالیات در حساب‌هایش برای سال مالی دو هزار و دوازده لحاظ کند.
نشنال سنچری که مقر آن در اوهایو است، کمک هزینه‌های مالی در زمینه بهداشت و درمان اعطا می کرد.
این شرکت که از سوی دستگاه قضایی آمریکا به حیف و میل کردن مبالغ جمع آوری شده از سرمایه‌گذاران متهم شده بود، سال دو هزار و دو تحت رژیم حمایت از شرکت‌های ورشکسته درآمد.
ضرر کامل این شرکت دو میلیارد و نهصد میلیون برآورد شد.
لانس پالسن مؤسس این شرکت ورشکسته اعلام شد و به سی سال زندان محکوم شد.
شکایتی نیز از سوی سرمایه گذاران علیه کردی سوییس مطرح شد. سرمایه گذاران این بانک را به فریب دادن آنها در باره وضعیت شرکت هنگام عرضه سهام آن در بازار سرمایه متهم کردند.
کردیت سوییس ممکن است مجبور شود در ارتباط با این شکایت تا دو میلیارد دلار جریمه بپردازد.
کردیت سوییس اعلام کرد توافقنامه‌ای که روز پنجشنبه امضا شد حل و فصل کامل و قطعی اختلاف مربوط به دارندگان اوراق قرضه نشنال سنچری با کردی سوییس است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از زوریخ، از آنجا که این توافقنامه پیش از ارایه گزارش سالانه بانک کردیت سوییس در سال دو هزار و دوازده منعقد شده است، کردیت سوییس باید در حساب‌های سال دو هزار و دوازده خود بازنگری کند تا هزینه غیرمعمول صد و سی و چهار میلیون دلاری را در آن لحاظ کند.
بر این اساس،‌ سود خالص کردیت سوییس در سه ماهه چهارم به دویست و شصت و سه میلیون فرانک سوییس و یک میلیارد و سیصد و چهل میلیون فرانک برای سال دو هزار و دوازده خواهد رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=1908
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حل اختلاف مالی بانک کردیت با آمریکا
حل اختلاف مالی بانک کردیت با آمریکا
حل اختلاف مالی بانک کردیت با آمریکا
حل اختلاف مالی بانک کردیت با آمریکا
حل اختلاف مالی بانک کردیت با آمریکا