به گزارش اخبارپول، اکبر نیکزاد در گفتگو با مهر درباره نقش بنیاد مسکن در نهضت ملی مسکن اظهار کرد: قرار است بنیاد مسکن در این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کند که ۲۰۰ هزار واحد آن در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی درباره تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کوچک گفت: تسهیلات این طرح ۲۰۰ میلیون تومان است که البته دولت هنوز آن را ابلاغ نکرده؛ روستاییان کارها و اقدامات دریافت این تسهیلات را انجام داده‌اند و پرونده‌ها در بنیاد مسکن برای ارائه به بانک، آماده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره به روستاییان پرداخت می‌شود که اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

نیکزاد با اشاره به واگذاری ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن، تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن، قرار است وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار کند. مهمترین موضوع در این انتقال، ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی این طرح به بنیاد مسکن است که هنوز ابلاغ نشده و پیگیر هستیم تا چند روز آینده ابلاغ شود.

وی درباره تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر گفت: بر اساس تصویب شورای عالی مسکن، رقم تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف، متفاوت است. در تهران ۴۵۰ در کلان شهرها ۴۰۰ و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام کارهای اداری تحویل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن هستیم اما پالایش متقاضیان مبنی بر حائز شرایط بودن حضور در این طرح از جمله نداشتن واحد مسکونی برعهده وزارت راه و شهرسازی است. سپس این وزارتخانه لیست متقاضیان پالایش شده را به بنیاد مسکن می‌دهد.

وی افزود: بنابراین منتظر سه اقدام مهم هستیم تا این طرح را آغاز کنیم که شامل ارائه لیست متقاضیان واجد شرایط، ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی (بسته به روستا یا شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر) و تحویل اراضی در نظر گرفته شده می‌شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=189519
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز ابلاغ نشده است
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز ابلاغ نشده است
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز ابلاغ نشده است
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز ابلاغ نشده است
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز ابلاغ نشده است