به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین، شبکه بانکی با وجود آنکه سخترین شرایط را در سالهای اخیر داشته اما همواره در تلاش است تا چرخ تولید و صنعت کشور به گردش درآید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، سهی بانک ایران زمین همواره بر این بوده که واحدهای تولیدی و فعال را در تمامی استانهای کشور شناسایی کرده و با ارائه خدمات مالی مناسب به این واحدها ضمن همراهی با تولید، چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در آورد.
پیش از این نیز، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ سال تحول و جهش در بانک ایران زمین خواهد بود، اعلام کرده بود: سالها تلاش کردیه و زیرساختهای زیادی را فراهم کردیم تا بتوانیم تغییراتی اساسی در شیوه ارائه خدمات به مشتریان به خصوص استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین ایجاد کنیم.
این سخنان البته در حد شعار نبوده و بانک ایران زمین امسال نیز قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی را جهت حمایت از تولید اجرایی کرد. آن هم در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها در دوران کرونا آسیب‌های اقتصادی بسیاری دیدند.
برهمین اساس نیز بانک ایران زمین به تولیدکنندگان در بخش‌های کشاورزی، شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامین برق، آب و گاز و کسب و کارهایی که با هدف ایجاد، توسعه، تامین سرمایه در گردش تسهیلات گرفته بودند، مهلت داد.
تمدید تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی اقدامی ارزشمند توسط شبکه بانکی در حمایت از تولید و در راستای شعار سال بود.
اخیرا نیز مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به تخصیص منابع بانک ایران زمین، در راستای حمایت از تولید اعلام کرد: انتظاری که از بانک‌ها به عنوان یکی از اساسی ترین بخش‌های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است.
پورسعید با اشاره به نقش بانک‌ها به عنوان یکی از بخش‌های تامین مالی اقتصاد کشور، خاطر نشان کرد: بانک ایران زمین در سال‌های گذشته بسیاری از منابع خود را به امر حمایت از تولید و تامین مالی شرکت‌های تولیدی اختصاص داده است.
وی همچنین اعلام کرد که بانک ایران زمین همواره از مدیران خود خواسته است براساس خط مشی های تنظیم شده نسبت به حمایت از شرکت‌های تولیدی استان‌های خود اقدام کنند.
به هر جهت این روزها که تولیدکنندگان از هر سمت و سو با مشکلات زیادی مواجه هستند و حتی بعضا چرخ صنعت آنان از حرکت بازمی‌ماند، لزوم توجه و عنایت بانکها به حمایت از تولید امری بدیهی است.
تولید چرخ محرک اقتصاد است و این امر هرکز نباید در نظام بانکی کشور مغفول واقع شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=187699
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/مفهوم حمایت از تولید در بانک ایران‌زمین
اختصاصی/مفهوم حمایت از تولید در بانک ایران‌زمین
اختصاصی/مفهوم حمایت از تولید در بانک ایران‌زمین
اختصاصی/مفهوم حمایت از تولید در بانک ایران‌زمین
اختصاصی/مفهوم حمایت از تولید در بانک ایران‌زمین