مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تشریح میزان تسهیلات پرداختی در سال جاری گفت: در صورتی که سرمایه این بانک ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یابد، نیاز به استفاده از منابع دولتی و بانک مرکزی از بین می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، قربان دانیالی با اشاره به عملکرد این بانک در بخش تسهیلات پرداختی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با استفاده از منابع بانک ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: با توجه به اعتبار در نظر گرفته در قانون بودجه سال ۹۱ حدود ۵۳۴ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بانک صنعت و معدن اختصاص یافت که این منابع بیشتر برای سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی پرداخت شد؛ همچنین معادل ریالی ۴۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی اختصاص داده شد که این طرح‌ها به تدریج در حال انعقاد قرارداد است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به قرارداد ۶.۵ میلیارد دلاری این بانک با صندوق توسعه ملی، گفت: از زمان امضای تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی، تاکنون برای ۲.۳ میلیارد دلار طرح معرفی و انعقاد قرارداد شده که اغلب این طرح‌ها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی هستند.
دانیالی در مورد افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن، اظهارداشت: یکی از اهداف بانک افزایش سرمایه است که به تایید مجمع عمومی بانک هم رسیده اما با توجه به اینکه مالکیت دولتی این بانک، باید در قانون بودجه تصریح شود؛ شنیده شده که در قانون بودجه از محل مطالبات دولت از بانک‌ها، اعتباری برای افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قانون بودجه هنوز در مجلس به تصویب نرسیده باید منتظر اعلام نظر نمایندگان باشیم و فعلا نمی‌توان برای این افزایش سرمایه برنامه‌ریزی کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن درخصوص منابع مورد نیاز این بانک برای سال آینده گفت: در صورتی که ردیف اعتباری قانون بودجه سال جاری برای سال آینده هم تمدید شود منابع خوبی در اختیار بانک قرار خواهد گرفت اما معتقدم اگر دولت ۱.۵ میلیارد دلار به منظور افزایش سرمایه، در اختیار بانک قرار دهد، دیگری نبازی به منابع دولت و خطوط اعتباری بانک مرکزی نیست.
دانیالی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده بانک صنعت و معدن را به سرانجام رساندن ۲.۳ میلیارد دلار طرح صنعتی انعقاد قرارداد شده عنوان کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=1810
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نیاز بانک صنعت‌ومعدن به ۱.۵میلیارددلار افزایش سرمایه
نیاز بانک صنعت‌ومعدن به ۱.۵میلیارددلار افزایش سرمایه
نیاز بانک صنعت‌ومعدن به ۱.۵میلیارددلار افزایش سرمایه
نیاز بانک صنعت‌ومعدن به ۱.۵میلیارددلار افزایش سرمایه
نیاز بانک صنعت‌ومعدن به ۱.۵میلیارددلار افزایش سرمایه