کد خبر: 176986
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 11:54
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکید این سازمان بر الکترونیکی کردن خدمات و ارائه سرویس ها به صورت غیرحضوری است، گفت: از سوی دیگر نمی خواهیم کارگزاری ها متضرر شوند و خدمات جایگزین برای آنها تعریف می کنیم.
به گزارش اخبارپول، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با مسئولان تعدادی از کارگزاریها افزود: از خرداد سال گذشته تمدید اعتبار دفترچه حذف و در اسفند نیز صدور دفترچه کاغذی متوقف شد و با توجه به اینکه عمده درآمد کارگزاری ها از امور مربوط به دفترچه بود، منابع مالی کارگزاری کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح ۳۰۷۰ (ارائه ۳۰خدمت مهم به صورت غیرحضوری که منجر به کاهش ۷۰ میلیونی مراجعه می شود) به کارگزاریها اجازه داده شد که به مدت ۶ ماه خدمات غیرحضوری این طرح را به مراجعهکنندگان حضوری ارائه دهند و البته این برنامه موقتی است.
سالاری تصریح کرد: هدف سازمان تامین اجتماعی حفظ کارگزاریهاست. تلاش ما این است که از ظرفیت کارگزاری ها برای کارهای میدانی استفاده کنیم. طی بخشنامه ای که در روزهای آینده صادر خواهد شد، بازرسی کارگاهی به کارگزاریها واگذار می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هدفگذاری ایجاد کارگزاریها را صحیح برشمرد و بیان کرد: با دیجیتالی شدن خدمات این سازمان تعدادی از خدماتی که توسط کارگزاری ها ارائه می شد، حذف شد. نیت ما این است که کارگزاری ها برقرار باشند و خدمات دیگری ارائه دهند.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه عنوان کرد: در سالهای اخیر با توجه به غیرحضوری شدن خدمات این سازمان، برخی خدمات به کارگزاریها واگذار شده اند. در حال حاضر برای آن دسته از بیمه شدگانی که قادر به استفاده از سیستم الکترونیکی نیستند کارگزاری ها خدمات طرح ۳۰۷۰ را ارائه می هند.
مهرداد قریب افزود: خدمات ماده ۹۰( معاینات قبل از استخدام کارگران) و رسیدگی اسناد پزشکی خسارت متفرقه توسط کارگزاریها ارائه میشوند.
در ادامه این جلسه تعدادی از روسای کارگزاری ها به بیان مطالب خود پرداختند.