تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست از رسیدن نرخ بیکاری ایران به ۱۵.۵ درصد در سال جاری حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه ۲۰۱۳ خود با تاکید بر موضع پیشین، نیروی کار ایران در سال گذشته را ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و نرخ بیکاری را ۱۴.۱ درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که این شاخص‌ها در سال جاری به ترتیب ۲۷ میلیون نفر و ۱۵.۵ درصد خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: انتظار می‌رود طی سال آینده نیروی کار ایران معادل ۲۷ میلیون نفر ۷۰۰ هزار نفر باشد و این در حالی است که نرخ بیکاری در این سال برابر با ۱۵.۳ درصد پیش‌بینی شده است. در سال ۱۳۹۳ شمار افراد دارای شغل ایران به ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید که این میزان برای سال ۱۳۹۴ معادل ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

در همین حال عنوان شده است که نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۵ درصد خواهد بود که با اندکی کاهش در سال پس از آن به ۱۴.۷ درصد می‌رسد.

سال ۱۳۹۵ سالی است که برای نیروی کار و نرخ بیکاری ایران به ترتیب رقم‌های ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و ۱۴.۵ درصد پیش‌بینی شده و گفته شده است که این دو شاخص در سال پس از آن به ترتیب به ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و ۱۴.۲ درصد خواهد رسید.

پیش‌بینی اکونومیست از وضعیت بیکاری در ایران در حالی است که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری پاییز امسال را ۱۱.۲ درصد اعلام کرده که این نرخ نسبت به پاییز سال قبل کاهش ۰.۶ درصدی و نسبت به تابستان سال جاری کاهش ۱.۲ درصدی را نشان می دهد. نرخ بیکاری درتابستان امسال معادل ۱۲.۴ درصد بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=1733
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پیش‌بینی اکونومیست از نرخ بیکاری در ایران
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ بیکاری در ایران
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ بیکاری در ایران
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ بیکاری در ایران
پیش‌بینی اکونومیست از نرخ بیکاری در ایران