وزیر راه و شهرسازی عصر روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس وارد عسلویه شد و در جلسه‌ای با مدیران زیر مجموعه این وزارتخانه در استان بوشهر شرکت کرد.

به گزارش اخبارپول، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در کارگروه مسکن استان بوشهر که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مدیریت شعب بانک مسکن استان بوشهر برگزار شد گفت: بوشهر، کنگان و عسلویه به عنوان قطب انرژی کشور به شمار می‌روند که دارای راه های شریانی هستند و بهره برداری از این محورها در اولویت دولت و وزارت راه قرار دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون تأمین اعتبار راه‌آهن بوشهر – شیراز – عسلویه و آزاد راه بوشهر – شیراز از پروژه‌های مورد توجه وزارت راه است که مجوز تامین مالی آن ها از محل بازار سرمایه از بانک مرکزی دریافت شده‌است و انتظار می‌رود که با این اقدام روند کار با شتاب بیشتری دنبال شود.

اسلامی یادآورشد: اعتباراتی که از بازار سرمایه گرفته می‌شود، موجب پیوستگی بهتر تأمین مالی پروژه‌ها است تا بدون وقفه و زودتر پیگیری و اجرا شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه بنادر استان بوشهر بیان کرد: توسعه بندر کنگان مطالبه مردمی است که در سفر رئیس جمهوری به این شهرستان مطرح و تصویب شد و اکنون طراحی آن انجام شده و توسط پیمانکار با اهتمام ویژه در دست اجرا است و تلاش می‌شود طبق برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود.

وی ادامه داد: ایجاد یک بندر خوب و با کیفیت که توان پهلوگیری کشتی‌های ۲۵۰۰ تنی را داشته باشد از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بندر کنگان است که تأثیر مستقیمی بر اقتصاد و معیشت مردم این منطقه خواهد داشت.

شرایط آسان تسهیلات منابع داخلی بانک مسکن

عقیل زینلی مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر در این نشست با ارائه بخشی از عملکرد مدیریت شعب استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای شروع طرح صندوق پس انداز مسکن یکم تاکنون مجموعاً ۱۶۳۷ فقره قرار داد به مبلغ ۱٫۱۴۹ میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی، خرید خانه و فروش اقساطی سهم الشرکه پرداخت شده است.

عقیل زینلی بخوانی عنوان کرد: کل تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن در استان بوشهر تا پایان آبان‌ماه ۲٫۴۰۷ میلیارد ریال در قالب ۳۱۳۲ فقره بوده که مبلغ ۱٫۹۳۵میلیارد ریال آن معادل ۸۰٪ تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان بوده است.

وی افزود: در بخش تسهیلات بافت فرسوده استان بوشهر از محل قرارداد عاملیت نیز ۵۱ پروژه به تعداد ۲۵۴ واحد پرداخت شده است. دلیل استقبال پایین مردم از این تسهیلات به دلیل شرایط و ضوابط سهل و آسان تسهیلات پرداختی بانک از محل منابع داخلی بانک بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر درباره تسهیلات طرح مسکن مهر گفت: از ۳۶۰۰۰ واحد مسکن مهر احداث شده در استان ۳۲۰۰۰ واحد با استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن پرداخت شده که از این تعداد ۳۰٫۰۲۰ واحد معادل ۹۴٪ از واحدهای احداثی تقسیط و ۱٫۹۸۰ واحد باقی مانده است.

زینلی بخوانی افزود: از ۱٫۹۸۰ واحد باقی مانده ۷۹۹ واحد در قالب تعاونی های مسکن و مابقی پروژه های تفاهم نامه سه جانبه اداره کل راه و شهر سازی بوده که ۱۱۲ واحد آن در حال پیگیری جهت تسویه نقدی توسط اداره مزبور است.

در این نشست حمید حیدری بریدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از مدیریت شعب بانک مسکن استان بوشهر به واسطه تأمین مالی ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن محرومان قدردانی و تشکر کرد. همچنین وی از مدیریت شعب استان بوشهر از بابت سرعت عمل در پرداخت تسهیلات ۴۶۱ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهرستان های دشتی، دیر، دیلم و کنگان قدردانی ویژه به عمل آورد.

خاطرنشان می شود در جلسه مزبور گراوند، استاندار بوشهر گفت: عملکرد مطلوب مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در حوزه راه و مسکن قابل قدردانی است.

لازم به ذکر است فرزاد رستمی دبیر شورای تأمین مسکن و مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح های مسکن مهر استان از عملکرد مطلوب بانک مسکن استان در حوزه پرداخت تسهیلات متمم و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام مسکن مهر اعلام رضایت کامل کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=168407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قدردانی مسؤولین ارشد استانی از عملکرد بانک مسکن استان بوشهر
قدردانی مسؤولین ارشد استانی از عملکرد بانک مسکن استان بوشهر
قدردانی مسؤولین ارشد استانی از عملکرد بانک مسکن استان بوشهر
قدردانی مسؤولین ارشد استانی از عملکرد بانک مسکن استان بوشهر
قدردانی مسؤولین ارشد استانی از عملکرد بانک مسکن استان بوشهر