فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتشار پیامی، ضمن تبریک فرار رسیدن روز حسابدار، بر تقویت سیستم های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش اخبارپول به نقل از وزارت اقتصاد، در این پیام آمده است، وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان بازوی مالی دولت چندسالی است که از طریق خزانه داری کل کشور مراسم بزرگداشت روز حسابدار را با حضور نمایندگان جامعه حسابداری و حسابرسی کشور برگزار می کند تا از این طریق بتواند ضمن قدردانی از زحمات این قشر خدوم، به توسعه این حرفه که سرمنشأ خدمات ارزشمندی نظیر ارتقای شفافیت مالی و پاسخگویی به عنوان حقوق شهروندی است، بپردازد. هر چند، در سال جاری اکثر فعالیت ها و رویدادهای جمعی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ تحت تاثیر قرار گرفته و محدود شده است، برگزاری این مراسم به صورت عمومی امکان پذیر نبوده و عملاً به شکلی محدود در قالب وبینار برگزار شده است. بر همین اساس، ضروری است تا پیام خود را از این طریق به گوش دست اندرکاران و اعضای خدوم حرفه حسابداری و حسابرسی برسانم.

دژپسند در این پیام همچنین تاکید کرد: قطعاً شیوع این ویروس بر حرفه حسابداری اثرگذار بوده و محدودیت هایی را ایجاد نموده است. ولی توجه ویژه به فرصت‌های فعالان این حرفه در این ارتباط بسیار ضروری است. تقویت سیستم های الکترونیکی حسابداری، بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند و ارائه اطلاعات مناسب به منظور کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه از جمله فرصت‌های پیش روی این حرفه است. بنابراین، بسیار با اهمیت است که اعضای حرفه حسابداری و حسابرسی با جدیت و همکاری در راستای ارتقای اعتماد و شفافیت در سیستم گزارشگری مالی که زیربنای ثبات اقتصادی و توسعه بازار سرمایه است، تلاش کنند. در پایان، روز حسابدار را به فعالان حرفه حسابداری کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را در زمینه ارتقای شفافیت و پاسخگویی مسئلت دارم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=166241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دژپسند: سیستم‌های الکترونیکی حسابداری باید تقویت شود
دژپسند: سیستم‌های الکترونیکی حسابداری باید تقویت شود
دژپسند: سیستم‌های الکترونیکی حسابداری باید تقویت شود
دژپسند: سیستم‌های الکترونیکی حسابداری باید تقویت شود
دژپسند: سیستم‌های الکترونیکی حسابداری باید تقویت شود