بانک ملت که با سرمایه ۲۰۷.۰۰۰ میلیارد ریالی در بازار اول معاملات بورس حاضر است؛ گزارش ششمین ماه سال جاری را منتشر کرد.

به گزارش اخبارپول، بانک ملت در پایان شهریورماه امسال ۷۹.۳۸۰میلیارد ریال سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶درصدی داشته است. همچنین مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی در این بانک در پایان شهریور۹۹ رقمی بیش از ۶۹هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مقایسه درآمد تسهیلات اعطایی و سود پرداختی به سپرده گذاران بر اساس تراز عملیاتی تجمیعی (۶ ماهه نخست سال جاری)

(ارقام به میلیارد ریال)

بانک ملت طی ۶ ماهه نخست سال جاری با کسب ۱۴۸,۸۲۷ میلیارد ریال درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶درصد رشد  را نشان می‌دهد که این امر حاکی از استمرار روند بهبود، تسهیل در فرآیند اعطای تسهیلات، رعایت بهداشت اعتباری، عزم راسخ بانک در مصرف بهینه مصارف و کسب سود با کیفیت است.

مقایسه درآمد تسهیلات اعطایی و سود پرداختی به سپرده گذاران بر اساس تراز عملیاتی ماهیانه (مرداد ماه سال جاری)

بر این اساس، وبملت در شهریورماه سال جاری ۳۳,۰۷۴ میلیارد ریال درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی کرده و ۱۵,۲۷۴ میلیارد ریال سود سپرده­گذاری پرداخت کرده­ که با این حساب در ششمین ماه سال ۱۳۹۹، تراز عملیاتی بانک ۱۷,۸۰۰ میلیارد ریال مثبت است. به این ترتیب تراز بانک ۷۹ درصد بیشتر از ماه قبل و ۸۹ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل است.

درآمد حاصل از تسهیلات نسبت به ماه قبل از رشد ۳۷ درصدی و نسبت به مدت مشابه در سال قبل از رشد ۵۴ درصدی برخوردار شده است.

سود پرداختی به سپرده گذاران نسبت به ماه قبل ۷ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

کل سپرده‌ها (منابع)

سپرده های هزینه زا نسبت به مدت مشابه درسال گذشته از رشد ۱۳۲ درصدی برخوردار شده و در این میان بیشترین رشد مربوط به سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت ارزی ( با ۱و ۲% سهم بری) است که به ترتیب با ۱۵۸ و ۱۲۱% رشد از مبلغ ۱۴,۹۵۸میلیارد ریال به ۳۸,۶۴۰ میلیارد ریال و از ۴۵,۷۷۵ میلیارد ریال به ۱۰۱,۱۳۹ میلیارد ریال رسیده است. همچنین سپرده های سپرده های کوتاه مدت ریالی( با ۲۳% سهم بری) ضمن ثبت رشد ۶۰ درصدی از مبلغ ۶۴۷,۷۹۷ میلیارد ریال به ۱,۰۳۸,۹۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام نیز (دارای ۹% سهم بری) با ۹۳% رشد از مبلغ ۱۹۶,۷۴۲ میلیارد ریال به ۳۸۰,۴۴۵ میلیارد ریال رسیده است.

در بخش سپرده های غیرهزینهزا ، بانک ملت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با عملکرد موفق خود از رشد۷۴ درصدی برخوردار شده و در این میان بیشترین سهم درصد (۱۹% کل سپرده های غیر هزینه زا) مربوط به سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی است که با ۵۹% رشد از مبلغ ۵۲۷,۱۶۱ میلیارد ریال به ۸۳۶,۸۴۷ میلیارد رسیده است.

پس از آن سپرده های قرض لحسنه پس انداز ارزی با ۶% سهم از کل سپرده های مذکور با ۱۰۷ % رشد از مبلغ ۱۳۸,۷۶۹ میلیاردریال به ۲۸۷,۱۳۴میلیارد رسیده است.

در مجموع کل مانده سپرده ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با جهش قابل ملاحظه ۱۱۰ درصدی از مبلغ ۲,۱۱۶,۴۳۴ میلیارد ریال به ۴,۴۵۴,۷۸۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

کل تسهیلات (مصارف):

مانده تسهیلات ریالی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با ۵۶% رشد از مبلغ ۱,۴۵۱,۱۲۲ میلیارد ریال به ۲,۲۶۳,۵۸۸ میلیارد ریال رسیده است.

این گزارش می‌افزاید، مانده تسهیلات ارزی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با اختصاص ۴۶% سهم از کل تسهیلات ضمن رشد ۱۵۳ درصدی از مبلغ ۷۵۶,۳۹۷ میلیارد ریال به ۱,۹۰۲,۲۷۲ میلیارد ریال افزایش یافته است.

در مجموع کل مانده تسهیلات ارزی و ریالی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با جهش قابل ملاحظه ۸۹ درصدی از مبلغ ۲,۲۰۷,۵۱۸ میلیارد ریال به ۴,۱۶۵,۸۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

روند درخشان تراز عملیاتی (درآمدی ) بانک از ابتدای سال جاری تا مرداد ماه سال ۱۳۹۹

مقایسه تراز عملیاتی بانک ملت و سایر بانک های بورسی
تراز عملیاتی بانک ملت (مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی به سپرده ها) در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۹ % رشد ثبت کرده وهمانند ماه های گذشته به روند صعودی خود ادامه داده که از این حیث در بین بانک های بورسی همچنان پیشتاز بوده و توانسته در صدر بالاترین تراز عملیاتی برای دوره ۶ ماهه سال جاری قرارگیرد. به طوری که با ثبت مبلغ ۱۷,۸۰۰ میلیارد ریال تراز مثبت عملیاتی در شهریور ماه و مجموع ۶۹,۴۵۷ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال جاری و کسب رتبه نخست با اختلاف ۳ برابری نسبت به بانک تجارت که در رتبه دوم قرار دارد سرآمد تمام بانک‌های بورسی باشد.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=161389
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد شاخص‌های مالی بانک ملت در پایان شهریور
رشد شاخص‌های مالی بانک ملت در پایان شهریور
رشد شاخص‌های مالی بانک ملت در پایان شهریور
رشد شاخص‌های مالی بانک ملت در پایان شهریور
رشد شاخص‌های مالی بانک ملت در پایان شهریور