جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد که اکثر تحلیلگران وال استریت نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان نظر خنثی دارند در حالی که خوش بینی سرمایه گذاران به بالا رفتن قیمت این فلز ارزشمند افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایسنا، فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: طلا در حال حاضر اندکی راکد شده اما باید به زودی اندکی هیجان مشاهده کنیم. کف قیمت طلا از حمایت قوی برخوردار است.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری ۱۵ کارشناس وال استریت شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر معادل ۳۶ درصد به افزایش قیمت طلا، سه نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و شش نفر معادل ۴۳ درصد نظری نداشتند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: تصور می کنم طلا باید در محدوده قیمت اخیرش کار بیشتری انجام دهد و در ادامه افزود: به نظرم طلا در دوره تحکیم قیمت جدید، پایینترین قیمت را تجربه کرده است.

در میان سرمایه گذاران، خوش بینی به افزایش قیمت طلا به بالاترین حد در یک ماه اخیر رسید. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۳۵۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۹۲۶ نفر معادل ۶۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۰۵ نفر معادل ۱۵ درصد کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۲۸ نفر معادل ۱۷ درصد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته، اکثر کارشناسان وال استریت کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند در حالی که اکثر سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرده بودند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۶ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۱۹۴۷ دلار و ۹۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۰.۷ درصد افزایش نشان داد.

بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند که دلیل به روند صعودی جدید دلار آمریکا، نسبت به طلا نظر خنثی دارند. شاخص دلار آمریکا هفته را در بالای سطح روانی مهم ۹۳ واحد به پایان برد.

اگرچه اکثر تحلیلگران بازار نسبت به قیمت طلا نظر خنثی دارند اما همچنان خوش بینی قوی در بازار وجود دارد زیرا طلا در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار مانده است.

آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: طلا در برابر عقب نشینی بسیار انعطاف پذیر بوده و از زمان سقوط چشمگیری که در اوایل اوت داشت، در محدوده حمایتی و میانگین قیمت ۵۰ روزه بهبود پیدا کرده است.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز نسبت به دورنمای قیمت طلا در هفته جاری پیش بینی کاهشی داشت و گفت: تصویر فنی طلا منفی است. وی به دلار آمریکا اشاره کرد که صعود آن ممکن است طلا را به پایین مرز ۱۹۰۰ دلار برساند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز اظهار کرد که اگرچه از نظر فنی طلا سنگین به نظر می رسد اما وی به بهبود قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری خوش بین است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=160011
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بازار طلا در محدوده خنثی گیر افتاد
بازار طلا در محدوده خنثی گیر افتاد
بازار طلا در محدوده خنثی گیر افتاد
بازار طلا در محدوده خنثی گیر افتاد
بازار طلا در محدوده خنثی گیر افتاد