اخبارپول- مراسم رونمایی از بیمه، بازسازی و تجهیز ۵۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام، توسط بانک قرض‌الحسنه مهرایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اخبارپول، در مراسم بیمه بازسازی ۵۰۰هزار خانه روستایی، اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران گفت: برای اولین بار در کشور، قرار است در ۳ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام، خانه‌های روستایی توسط یک بانک، بیمه شود که از این طریق هزینه‌های ریسک خانه‌های روستایی کاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون منابع بانک قرض‌الحسنه مهرایران به ۳۳میلیارد تومان رسیده‌است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه جذب منابع قرض‌الحسنه بسیار دشوار است، هرسال ۳۰تا۴۰درصد منابع بانک رشد کرده‌است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران افزود: هم‌اکنون حدود ۹میلیون مشتری داریم که ۷ میلیون از این تعداد، از تسهیلات بانک بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲میلیون و ۳۰۰هزارنفر از بانک قرض‌الحسنه مهرایران وام گرفته‌اند تصریح کرد: امسال برای تسهیلات‌دهی به ۳میلیون نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

اکبری در ادامه گفت: ۴۵درصد وام‌های ما در حوزه اشتغال است که ۶۰تا ۶۵درصد تسهیلات ما در همین چندسال اخیر بوده که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
وی ضمن اشاره به اینکه وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهرایران در ارقامی بین ۲ تا ۵۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: مشتریان ما عمدتا در مناطق محروم هستند و بر همین اساس، تلاش ما این است که این قشر در کمترین زمان ممکن و بدون پیچیدگی‌های اداری، وام بگیرند.

وی افزود: در بحث ضمانت‌نامه تسهیلات بانکی، تلاش ما این است که به زودی تمام مراحل اخذ تسهیلات از قبیل افتتاح‌حساب، درخواست تسهیلات و اعتبارسنجی، بدون نیاز به مراجعه حضوری و در بستر موبایل انجام شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به همکاری این بانک با بنیادبرکت، اظهار کرد: ۶۰هزار طرح اشتغالزایی در روستاهای کشور شناسایی شده است که تاکنون ۳۵تا۴۰هزار طرح، تسهیلات گرفته‌اند و مابقی این تعداد در مرحله تکمیل پرونده هستند.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد امام خمینی نیز ۲۸۰ هزار فقره وام بالغ بر ۱۸۰۰میلیارد تومان در حوزه معیشت و اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت کردیم‌. همچنین با همکاری بنیاد مسکن، بهسازی ۲۲هزار خانه روستایی را برعهده گرفتیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان اذعان کرد: در طرح بیمه ۵۰۰‌هزار خانه روستایی، برای اولین بار در کشور یک بانک در راستای مسئولیت اجتماعی خویش و کاهش هزینه‌های خانوار روستایی در مناطقی که ریسک بالای بلایای طبیعی را دارند، خانه‌های روستایی را بیمه می‌کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=153509
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

برای اولین بار درکشور یک بانک خانه‌های روستایی را بیمه می‌کند
برای اولین بار درکشور یک بانک خانه‌های روستایی را بیمه می‌کند
برای اولین بار درکشور یک بانک خانه‌های روستایی را بیمه می‌کند
برای اولین بار درکشور یک بانک خانه‌های روستایی را بیمه می‌کند
برای اولین بار درکشور یک بانک خانه‌های روستایی را بیمه می‌کند