پیش‌بینی می‌شود “وملل ” بتواند برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸ سود ۸۹۶ ریالی به ازای هر سهم شناسایی کند.

به گزارش اخبارپول، موسسه ملل در ۶ ماهه اول سال مالی ۱۳۹۸ رقمی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال سود خالص داشته است که با توجه به وجود زیان انباشته ۱۶۱۲ میلیارد ریالی این موسسه، سود انباشته شرکت در ۶ ماه اول سال مالی ۹۸ معادل ۱۴۳۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

از دیگر سو، باتوجه به سود خالص ۳۰۴۸ میلیارد ریالی موسسه ملل، این موسسه در ۶ ماه دوم سال مالی منتهی به ۱۳۹۸ هیچگونه زیان انباشته‌ای ندارد.

براساس این گزارش، در همین مدت تنها در درآمد حاصله موسسه ملل  از تفاوت سود تسهیلات و سود سپرده ها ۳۱ درصد افزایش نسبت به ۶ ماه اول سال مالی ۹۸ را نشان می‌دهد.

برهمین اساس، می توان سود خالص ۵۴۰۰ میلیارد ریالی را برای “وملل” پیش بینی کرد که در نتیجه سود هر سهم ۸۹۶ ریال را شناسایی خواهد کرد.

بنا به تحلیلی که فاند تکنیک از موسسه ملل به عمل آورده، سرمایه گذاری اصلی این موسسه در شرکت‌های تولیدی و ساختمانی زیر مجموعه (جمعا ۳۰ شرکت ) و سرمایه گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار بوده و برهمین اساس، احتمال افزایش درآمد در نیمه دوم سال ۹۸ نسبت به نیمه اول بیشتر از ۳۱ درصد است.

لازم به ذکر است که در این بررسی پایین ترین عدد برای سود “وملل” در نظر گرفته شده است. پس با انتشار صورت های مالی سالیانه قطعا تعدیل مثبت تقریبا ۱۰۰ درصدی در عدد EPS خواهیم داشت.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=153171
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پیش‌بینی سود ۸۹۶ ریالی برای موسسه ملل
پیش‌بینی سود ۸۹۶ ریالی برای موسسه ملل
پیش‌بینی سود ۸۹۶ ریالی برای موسسه ملل
پیش‌بینی سود ۸۹۶ ریالی برای موسسه ملل
پیش‌بینی سود ۸۹۶ ریالی برای موسسه ملل