کد خبر: 145026
یکشنبه 29 دی 1398 - 10:44
هادی ویسی مسئول مرکز نوآوری بانک رفاه گفت: شناخت مشتری، محور مهم تحول دیجیتال در حوزه بانکی است و اگر بخواهیم مشتری را خوب بشناسیم به داده نیاز است تا آن را به دانش تبدیل کنیم.
به گزارش اخبارپول، درکنفرانس “تحول دیجیتالی ایران” که با حمایت بانک رفاه برگزار شد، ویسی با بیان این مطلب گفت: درباره تحول دیجیتال سخن زیاد گفته و نوشته شده است اما هر تغییری هزینه هایی دارد که باید آن را بپذیریم و محور مهم این تحول درحوزه بانکی، شناخت مشتری است و اگر بخواهیم مشتری را خوب بشناسیم به داده نیاز داریم تا بتوانیم آن را به دانش تبدیل کنیم.
وی افزود: برای این که از داده ها به دانش برسیم، نیاز به تحلیل داریم و تا زمانیکه زیرساخت این تحلیل را ایجاد نکنیم هیچ تحلیل گری نمیتواند از دادهها استفاده کند.
دبیر کنفرانس تحول دیجیتالی ایران به کمبود داده اشاره کرد و گفت: کیفیت یادگیری اکنون به بلوغ خوبی در دنیا رسیده، اما ما از یادگیری عمیق استفاده نمیکنیم، چرا که کمبود داده داریم و نمیتوانیم دست به تحلیل بزنیم.
ویسی در پایان تصریح کرد: سازمانها باید به سوی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و کاربردهای آن بروند تا خروجی بهتری از این راه شکل بگیرد.
شایان ذکر است، این کنفرانس با حمایت مرکز نوآوری بانک رفاه کارگران (رفاتک) در حوزه تحولات دیجیتالی، ۲۴ و ۲۵ دیماه سال جاری با حضور استادان و کارشناسان این حوزه که به ارائه مقاله پرداختند در هتل همای تهران برگزار شد.