کد خبر: 144274
شنبه 14 دی 1398 - 12:44
در نگاه مدیران بانک ایرانزمین برای پیادهسازی بانکداری دیجیتال در ایران باید الگوهایی بومی طراحی شود.
به گزارش اخبارپول، درست است که طی ۳۰، ۴۰ سال گذشته، نظام بانکی کشور از بانکداری سنتی کاغذی به سمت بانکداری الکترونیکی حرکت کرده و مسیر کاملا روبهرشدی را به تبع آنچه در دنیا اتفاق میافتد، دنبال کرده، اما اکنون مفهومی به نام بانکداری دیجیتال مطرح است که برای رسیدن به آن نیاز به تغییر تفکر مدیران نظام بانکی و البته مردم کشور حس میشود.
مدیرانی که میخواهند بانکها را مانند گذشته اداره کنند و همچنین مردمی که با وجود اینکه در ۲۴ساعت شبانهروز از تلفن همراه خود استفاده میکنند و بیشتر تراکنشهای بانکی خود را با تلفن همراه یا از طریق اینترنت انجام میدهند، باز هم به بانکی اعتماد میکنند که ساختمان بزرگی دارد و تعداد شعب آن چشمگیر است؛ شاید به حرف بتوانیم بگوییم که ما در دنیای دیجیتال زندگی میکنیم، اما باورها، عقاید و نحوه نگرشمان متناسب با ابزارهای دیجیتال، تغییر قابلتوجهی نداشته و هنوز متعلق به گذشته است.
این روزها که تعدادی از بانکهای کشور در حال برنامهریزی برای ترسیم نقشه راه بانکداری دیجیتالی خود بر اساس ابلاغ وزارت اقتصاد هستند، بانک ایرانزمین، از حدود سه سال گذشته قدمهای خود را به سمت بانکداری دیجیتال برداشته و حالا خبر از تبدیلشدنشان به یک بانک دیجیتال واقعی تا سال ۱۴۰۰ میدهد.