کد خبر: 143089
یکشنبه 24 آذر 1398 - 10:35
بانک سپه به جمع بانکهای ارائهدهندهی سرویس برداشت مستقیم (Direct Debit) در فینوتک اضافه شد.
به گزاترش اخبارپول، تاکنون بانکهای آینده و ایران زمین سرویس برداشت مستقیم (Direct Debit) را از طریق فینوتک فعال کردند و با اضافه شدن بانک سپه، کاربران بالقوهی این سرویس به بیش از ۲۵ میلیون کاربر یکتا رسید.
برهمین اساس، شیوه ارائه این سرویس توسط فینوتک کاملا بر اساس استاندارد PSD2 و منطبق بر بخشنامههای بانک مرکزی بوده است.
سرویس برداشت مستقیم به کسبوکارها امکان میدهد تا هزینههای دورهای یا تکراری مشتریان را با اجازه خود مشتری از حساب آنها برداشت کنند. پرداختهایی مانند هزینهی اشتراک، شارژ خودکار کیف پول، پرداخت قسط وام، پرداخت خودکار انواع قبض و شارژ خودکار اینترنت؛ برخی از کاربردهای رایج این سرویس هستند.
استفاده از این سرویس برای کسبوکارها سهولت عملیات و برای کاربران نهایی تجربهی کاربری خوشایندی فراهم میکند.
این گزارش میافزاید، بانک سپه برای اولین بار است که سرویس برداشت مستقیم (direct debit) را به مشتریان خود ارائه میکند که به جز این، سرویسهای دیگر بانک سپه نیز بر روی پلتفرم فینوتک عرضه شده است.از همین رو، همکاری بانک سپه و فینوتک موجب میشود تا امکان ارائه تمامی خدمات این بانک از طریق پلتفرم بانکداری باز فینوتک فراهم شود.
از دیگر سرویسهایی که از این طریق ارائه میشود میتوان به APIهای واریز وجه پایا، دریافت گردش حساب و دریافت مانده حساب اشاره کرد.
عرضه اینAPIها بر بستر فینوتک بیانگر توجه ویژهی بانک سپه به بهبود زیرساختهای لازم برای رشد فینتکها است.
نوآوری باز یک تغییر پارادایم است که باید آن را پذیرفت و فینوتک یکی از بازیگران اصلی این تغییر پارادایم است که توانسته با همکاری و مشارکت بانکها و دیگر سرویسدهندگان، گامی جدی و عملیاتی در توسعهی پلتفرم نوآوری باز بردارد.