براساس اطلاعات کدال، بانک ملت قصد دارد ۸ هزار میلیارد تومان از سود انباشته خود را به حساب سرمایه منتقل کند. به این ترتیب این بانک با افزایش سرمایه ۱۶۰درصدی رو به رو خواهد بود.

به گزارش اخبارپول به نقل از دیوان اقتصاد، هیات مدیره بانک ملت، به منظور بهبود ساختار مالی و تقویت نسبت کفایت سرمایه این بانک، درخواست افزایش سرمایه از ۵هزار میلیارد تومان به ۱۳هزار میلیارد تومان را داده که این مساله در ۱۳آبان ۹۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

برهمین اساس، در گزارش توجیهی پیشنهاد افزایش سرمایه بانک ملت با توجه به تاثیر در بهبود عملیات و سودآوری، عمده دلایل مورد اشاره در گزارش توجیهی افزایش سرمایه بانک ملت، بهبود نسبت کفایت سرمایه، رعایت مقررات مربوط به اعطای تسهیلات، رعایت مقررات مربوط به سقف مجاز تحصیل دارایی‌های ثابت، رعایت مقررات مربوط به وضعیت باز ارزی، رعایت مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ذکر شده است.

دو جبهه در بورس
خبر افزایش سرمایه بانک ملت دو جبهه از معامله‌گران را رویاروی هم قرار داد. گروهی از فعالان بازار این موضوع را دلیلی برای رفع نگرانی در خصوص افزایش سرمایه بانک‌ها تلقی کردند و گروهی دیگر این نوع افزایش سرمایه را مهر تاییدی بر ترس بازار دانستند.

طبق اظهارات معاون نظارتی بانک مرکزی یکی از بندهای محدودسازی افزایش سرمایه مرتبط به دارایی‌های قابل فروش بانک‌هاست. این محدودیت را می‌توان در راستای سیاست‌های کلی بانک مرکزی برای سوق دادن بانک‌ها به خروج از بنگاه‌داری و چابک‌سازی عملیات بانکی تلقی کرد.

براساس آنچه بانک ملت درخصوص محدودیت جدید افزایش سرمایه بانک‌ها در سامانه کدال منعکس کرده است، برنامه این بانک برای افزایش سرمایه، از محل تجدید ارزیابی املاک ملکی و سرقفلی بوده و بر همین اساس در صورت ابلاغ محدودیت جدید، خللی در برنامه افزایش سرمایه این بانک وارد نخواهد شد.

بنابراین جای نگرانی برای سهامداران وجود نداشته و اثرات مستقیم این افزایش سرمایه از طریق فروش دارایی می‌تواند در جهت تقویت سهام بانکی عمل کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141517
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تاثیر افزایش سرمایه بانک ملت بر سهام این بانک
تاثیر افزایش سرمایه بانک ملت بر سهام این بانک
تاثیر افزایش سرمایه بانک ملت بر سهام این بانک
تاثیر افزایش سرمایه بانک ملت بر سهام این بانک
تاثیر افزایش سرمایه بانک ملت بر سهام این بانک