بانک الف می‌کوشد به هر طریق ممکن منابع جذب کند؛ حال این طریق، روش منسوخ قرعه‌کشی‌های قرض‌الحسنه باشد هم این بانک از آن دست برنمی‌دارد.
به گزارش پول پرس، بانک مرکزی در خردادماه سال جاری سقف جوایز قرعه‌کشی‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ها را از ۲۵ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش داد و بانک الف بلافاصله از این مصوبه استفاده و در تبلیغات خود بر روی جایزه ۵۰ میلیون تومانی‌الش مانور جدی داد.

بانک الف سعی دارد در بازار سپرده‌های خرد هم برای خود جا باز کند اما روش قرعه‌کشی برای جذب منابع مدت‌هاست که در نظام بانکی ایران کمرنگ شده و بانک‌ها سعی دارند با روش‌های جدیدتری اقدام به جذب منابع کنند و بسیار هم موفق بوده‌اند. قرعه‌کشی‌های نظام بانکی که مدت‌های زیادی بلای جان سیستم بانکی کشور بود با سیاست‌های جدی بانک مرکزی کم کم رخت بست.

قرعه‌کشی‌هایی که علاوه بر از بین بردن نظام وفادارسازی مشتریان، ایرادات جدی فقهی و شرعی هم بر آن وارد بود و برخی آن را به لاتاری تشبیه می‌کردند؛ چه آنکه از عده‌ زیادی پول کمی جمع می‌شد و به عده کمی پول زیادی می‌رسید.حداقل در چند مورد از جمله بانک صادرات، این گونه قرعه‌کشی‌های تعطیل شد اما در بانک‌های دیگر به صورت کمرنگ‌تر از گذشته در چند سال اخیر دنبال شد.

به نظر می‌رسد بانک مرکزی با بخشنامه خردادماه خود دوباره می‌خواهد این آفت را به نظام بانکی ایران بازگرداند.

در این میان بانک‌های کوچک‌تر از جمله بانک الف فرصت را مغتنم شمرده و اقدام به برگزاری قرعه‌کشی‌های لاتاری‌گونه با تبلیغات وسیع کرده‌اند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14108
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

لاتاری ۵۰ میلیون تومانی بانک الف
لاتاری ۵۰ میلیون تومانی بانک الف
لاتاری ۵۰ میلیون تومانی بانک الف
لاتاری ۵۰ میلیون تومانی بانک الف
لاتاری ۵۰ میلیون تومانی بانک الف