پس از یک هفته از برگزاری مراسم تودیع محمود بهمنی، رییس سابق بانک مرکزی و معارفه ولی الله سیف رییس جدید نوبت به تغییر معاونان و مدیران در بانک مرکزی رسیده است.
به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، در بین گزینه‌های احتمالی دبیر کلی بانک مرکزی نام طهماسب مظاهری رییس بانک مرکزی از نیمه دوم سال ۸۶ تا نیمه اول سال ۸۷ به گوش می رسد.
وی که از منتقدان جدی وضعیت فعلی اقتصاد کشور است به دلیل انتقاد نسبت به عملکرد دولت نهم از ریاست بانک مرکزی کناره گرفت و آنطور که عنوان می کند کلید اتاقش را تحویل داد.
در سابقه کاری وی دبیرکلی بانک مرکزی در سال های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۳ ، وزیر اقتصاد از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ و همچنین معاون اقتصادی وزارت اقتصاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ دیده می‌شود. مظاهری همچنین مدتی مدیرعامل بانک توسعه صادرات بوده است.
البته مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا خبر دبیر کل شدنش را تایید نکرد و اعلام کرد که این موضوع را اکنون می‌شنود.
اما از دیگر گزینه‌های مطرح برای دبیر کلی بانک مرکزی کورش پرویزیان، رییس فعلی موسسه عالی بانکداری و عضو شورای پول و اعتبار است.
وی البته در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تایید این مسئله سکوت کرد و سپس گفت :فعلا در موسسه عالی بانکداری هستم.
بر اساس این گزارش علی اکبر کمیجانی و فرهاد نیلی نیز از گزینه‌های مطرح برای معاونت اقتصادی بانک مرکزی هستند که هر دو از تایید و یا تکذیب این موضوع خودداری کرده‌اند.
کمیجانی عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و از خردادماه ۷۷ معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران شد. اما با انتصاب مظاهری به ریاست بانک مرکزی، وی رامین پاشایی‌فام را به جای کمیجانی منصوب کرد.
فرهاد نیلی نیز هم اکنون ریاست پژوهشکده پولی و مالی را به عهده دارد. در سابقه کاری وی مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی و مشاور رییس کل بانک مرکزی دیده می‌شود.
بر اساس این گزارش به احتمال قوی غلامعلی کامیاب، نایب رییس هیات مدیره بانک آرین، به جای مینو کیانی راد به عنوان معاون ارزی بانک مرکزی منصوب می‌شود.
کامیاب دارای مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه تهران، فوق لیسانس MBA از دانشگاه بریج‌پورت آمریکا و تجربه بیش از۳۰ سال خدمت در بخش‌های مالی و ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
وی مدیریت ادارات حسابداری کل و بودجه، دبیر خانه بودجه و تخصیص ارز و آمار و تعهدات ارزی، مدیرکلی بخشهای مختلفی مانند سیاست‌ها و مقررات ارزی، تعهدات و نظارت ارز و عملیات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی را به عهده داشته است.
هم اکنون باید منتظر ماند و دید که سیف چه زمانی تغییرات در بدنه بانک مرکزی را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=13959
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طهماسب مظاهری دبیرکل بانک مرکزی می‌شود؟
طهماسب مظاهری دبیرکل بانک مرکزی می‌شود؟
طهماسب مظاهری دبیرکل بانک مرکزی می‌شود؟
طهماسب مظاهری دبیرکل بانک مرکزی می‌شود؟
طهماسب مظاهری دبیرکل بانک مرکزی می‌شود؟