به زودی نسل جدید خودپردازها شما را از طریق چهره تان شناسایی می کنند. بدین ترتیب دیگر نیاز به کارت و رمز ندارید.
به گزارش پول پرس، یک شرکت امنیتی در اوهایو آمریکا یک دستگاه خود پرداز با صفحه لمسی تولید کرده که شبیه یک تبلت کار می کند و از فناوری تشخیص صورت و کدهای کیو آر برای شناسایی کاربر استفاده می کند.
استفاده از دستگاه های خودپرداز آهسته که کارکردن با آنها به واقع طاقت فرسا است به زودی جای خود را به نسل جدید خودپردازهای اتوماتیکی می دهد که با تشخیص صورت کاربرد به وی اجازه انجام عملیات بانکی می دهد.
این ایده تنها نمونه ایی از مفاهیم و طرح هایی است که اخیراً در کنفرانس دستگاه های خودپرداز اتوماتیک لندن به نمایش گذاشته شد.
این دستگاه ها بدون کاغذ کار می کنند و کاربر رسید عملیات بانکی را که انجام داده از طریق پیام متنی یا نامه الکترونیک روی تلفن همراه خود دریافت می کند.
این سیستم جدید که یک کمپانی فنلاندی آن را طراحی کرده است ادعا می کند نخستین سیستم پرداخت دنیا با قابلیت تشخیص چهره است. این کمپانی در این باره عنوان کرده: ما تصمیم گرفتیم تا راحتی را به سطح جدید ارتقا دهیم. تصور کنید که به یک کیوسک مراجعه می کنید، یک روزنامه تهیه می کنید و تنها گزینه یOKرا لمس کنید. تصور کنید یک راه جدید برای پرداخت در اختیار دارید که نیازی به داشتن پول در جیب هایتان نیست.
در وب سایت (Uniqul)این کمپانی اشاره شده که این سرویس از الگوریتم های در سطح نظامی استفاده می کند و قادر است تراکنش های مالی را در عرض ۵ثانیه به انجام برساند. برای استفاده از این سیستم کاربر باید درUniqulثبت نام کند تا اطلاعات چهره اش با مشخصات کارت اعتباری اش هماهنگ شود. بدین ترتیب هرگونه ریسک گم کردن کیف پول یا کارت اعتباری به طور کلی از بین می رود.
البته این فناوری نیز در شرکت های تبلیغاتی نیز کاربرد دارد . به طوری که یک شرکت در نیویورک بیل بورد های تبلیغاتی ساخته که به دوربین های تشخیص چهره مجهز هستند. این دوربین ها از فاصله دور سن، جنس و میزان توجه عابر پیاده را تخمین می زنند و بر اساس اطلاعات به دست آمده، تبلیغات مناسب با او را نشان اش می دهند. اگر یک مرد از کنار تابلو تبلیغاتی عبور کند تبلیغاتی متفاوت با چیزی می بینید که برای یک زن نمایش داده می شود. به عبارت دیگر میتوان گفت بیلبورد تبلیغاتی آنقدر باهوش شده که تبلیغاتی مناسب با سن و جنس هر فرد نمایش می دهد.
در اینترنت هم اوضاع به همین شکل پیش می رود. وقتی در فیسبوک عکسی را آپلود می کنید این سایت با فناوری تشخیص چهره سعی می کند دوستانتان را شناسایی کرده و در تگ زدن به شما کمک کند تا کار ها سریع تر انجام بشود. سخنگوی فیسبوک می گوید میلیون ها نفر برای صد ها میلیون تگ از این امکان استفاده می کنند. نرم افزارهای مشهور دیگر مانند پیکاسا و…هم به امکان مشابهی مجهز هستند.
حالا فناوری تشخیص چهره به یک تجارت بزرگ تبدیل شده که بازارهای بیشتری را به سمت خودش جلب می کند. اما همین رشد از سمت دیگر نگرانی هایی را هم به وجود آورده است. ثبت مشخصات ظاهری هر فرد می تواند حریم خصوصی را به طور جدی به خطر بیاندازد.
در یک تحقیق صورت گرفته در دانشگاه کارنگی ملون آنها از تعدادی دانشجوی داوطلب خواستند که در یک آزمایش شرکت کنند. از آنها بدون اینکه مشخصات هویتی گرفته شود عکس گرفته شد. و سپس محققان توانستد با استفاده از یکی از نرم افزارهای تشخیص چهره که در دسترس عموم قرار دارد و عکس هایی که در فیسبوک به صورت عمومی در دسترس است، هویت یک سوم از افراد داوطلب را تشخیص دهند. جالب تر اینکه محققین علایق آنها را هم به خوبی پیدا کردند.
اما در آینده این نرم افزارها قادر خواهند بود که افراد را به راحتی شناسایی کنند. یکی از محققین دانشگاه کارنگی ملون می گوید: بازاریاب ها در آینده می توانند با داشتن این اطلاعات در خیابان و در جایی که به نظر خودتان غریبه هستید شما را شناسایی کنند و بر اساس علایق و وضع مالی تان، تبلیغ به شما نشان دهند. چیزی که شاید آنقدرها هم به نظرتان خوب نباشد.
نسل فعلی بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند تشخیص دهد که یک مرد جوان در حال عبور از کنار اش است و تبلیغ یک لباس را به او نشان می دهد. اما چه می شود اگر در آینده بیلبورد ها بتوانند پوست شما را بررسی کنند و تبلیغ کرم ضد اکنه نشان تان بدهند؟ یا متوجه ناراحتی تان شده و تبلیغ داروی ضد افسردگی نمایش بدهند؟
بر اساس پیش بینی ها، سهم بازار جهانی معاملات توسط فناوری های تشخیص چهره، از ۱٫۹۲ میلیارد دلار در سال جاری به ۶٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید که رشد بسیار خوب این سرویس ها رو نشان می دهد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=13687
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره مشتریان
خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره مشتریان
خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره مشتریان
خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره مشتریان
خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره مشتریان