بعد از آنکه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد فعلاً بنا ندارد برنامه ضربتی در بازار ارز ایجاد کند فعالان این بخش اعلام کردند که با این وضع احتمالاً قیمت‌ها ثابت می ماند و اگر بازار احساس کمبود ارز داشته باشد مدار قیمت‌ها صعودی می شود.

به گزارش پول پرس، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ شهریور) ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی در ارتباط با برنامه‌های این بانک برای بازار ارز در دولت یازدهم، اظهار داشت: بازار ارز هم اکنون در تعادل قرار دارد و بر همین اساس بانک مرکزی فعلاً بنا ندارد اقدام ضربتی یا شوک‌آوری در این بازار انجام دهد.

در پی این اظهار نظر رئیس کل جدید بانک مرکزی، خبرنگار تسنیم از فعالان بازار درباره واکنش قیمت‌ها نسبت به این برنامه بانک مرکزی را جویا شد؛ یکی از صراف‌های خیابان فردوسی در همین ارتباط گفت: با این وجود احتمالاً قیمت‌ها در روزهای آینده با ثبات خواهد بود البته اگر بازار احساس کند که با کمبود ارز در کشور مواجه هستیم قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

صراف دیگری نیز از رئیس کل بانک مرکزی خواست تا ثبات و آرامش را به بازار ارز برگرداند از اتخاذ سیاست‌های عجولانه ارزی جلو گیری کند؛ وی ادامه داد: روند ارزی طی روزهای گذشته آرام بوده و قیمت‌ها نسبتاً با ثبات بودند ولی احتمالا این رویه در روزهای بعد تغییر خواهد کرد.

هم اکنون در تابلوی صرافی‌های خیابان فردوسی نرخ دلار ۳۲۴۰ تومان، یورو ۴۲۷۰ تومان، پوند انگلیس ۴۹۹۰ تومان و درهم امارات متحده عربی ۸۶۵ تومان درج شده است؛ قیمت سکه هم اینطور تعیین شده که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۸۷ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۸۲ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۳۰ هزار تومان فروخته می شوند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=13277
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آرامش در بازار به دنبال صحبت‌های ارزی سیف
آرامش در بازار به دنبال صحبت‌های ارزی سیف
آرامش در بازار به دنبال صحبت‌های ارزی سیف
آرامش در بازار به دنبال صحبت‌های ارزی سیف
آرامش در بازار به دنبال صحبت‌های ارزی سیف