رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه دیگر استقلال این بانک دغدغه وی به تنهایی نیست گفت: استقلال بانک مرکزی دغدغه تمام تیم اقتصادی دولت و حتی رئیس جمهور است.
به گزارش پول پرس، ولی الله سیف صبح امروز در بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی به ایراد سخنانی درباره سابقه قانون پولی و بانکی در کشور پرداخت و اظهار داشت: زمانی که قانون پولی و بانکی تصویب شد قرار بود برای ۵ سال در دستور کار نظام بانکی قرار گیرد و بعد از ۵ سال با توجه به تجریبات عملی مورد بازنگری قرار گیرد ولی هیچ وقت این فرصت حاصل نشد.
وی ادامه داد: شاید اینکه قانون پولی و بانکی از آن سال تاکنون تغییر نکرده است به این خاطر بود که قانون آن زمان کامل بوده و نیازی به تکمیل ندارد و یا شاید دلیل آن این بود که به مسائل و موضوعات مندرج در قانون پولی بانکی مصوب سال ۱۳۶۰ در سالهای بعد توجه نشد.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اگر تمرکز اصلی به رفع اشکالات و ایرادات قانون پولی و بانکی باشد می‌توان نقاط ضعف بانکداری بدون ربا را تقویت و این قانون را در جهت اسلامی شدن سوق داد افزود: در مرحله اول باید بانکداری اسلامی ایران با بانکداری سایر کشورها مقایسه شود همچنین برای تحقق این هدف باید انسجامی در تیم اقتصادی دولت وجود داشته باشد.
وی چالش‌ های مهم سیستم بانکی را کنترل تورم ، مقررات گذاری، نظارت بر موسسات پولی و ثبات بازار ارز دانست و گفت: باید رقابتی سالم در سیستم بانکی کشور در جهت حرکت به سمت بانکداری اسلامی ایجاد شود .
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=13216
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استقلال بانک مرکزی دغدغه دولت
استقلال بانک مرکزی دغدغه دولت
استقلال بانک مرکزی دغدغه دولت
استقلال بانک مرکزی دغدغه دولت
استقلال بانک مرکزی دغدغه دولت