معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، کل اعتبار منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال ۹۲ را ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان، ۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از مهر، رحیم ممبینی امروز در حاشیه نشست تشریح ابعاد گوناگون لایحه بودجه سال آینده و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اعلام افزایش مبلغ یارانه نقدی در سال آینده از سوی رییس جمهور گفت: دولت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را پیش بینی کرده ولی تصمیم نهایی با مجلس است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اظهار داشت: برحسب مواد قانونی، منابع هدفمندی در سال آینده بخشی برای اقشار گوناگون، بخشی برای تولید و بخشی نیز برای بودجه دولت ناشی از افزایش حامل‌های انرژی است.

وی از پیش بینی اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی در سال آینده خبر داد و گفت: اگر پیش بینی دولت در لایحه بودحه سال آینده از سوی  مجلس به تصویب برسد، یارانه نقدی در سال آینده افزایش می یابد و این یکی از راهکارهای کمک به معیشت مردم و افزایش قدرت خرید آنان است.

ممبینی ادامه داد: البته این موضوعات به سیاست‌های پولی، مالی و ارزی کشور بستگی دارد، ضمن اینکه باید به مشکلاتی که در فرایند اقتصاد ملی ناشی از تحریم‌ها داریم، توجه شود و اگر گره ای در کار است، آن را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گفته می شد تورم فعلی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها است، گفت: بررسی های منصفانه در فاز اول نشان داد که به صورت بدبینانه تورم هدفمندی ۱۰.۵ تا ۱۱ درصد بوده و مابقی ناشی از موانعی است که به ویژه در بخش صادرات داشته ام که البته برای رفع آنها، در تلاش هستیم.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابراز امیدواری کرد: در صورت تصویب مجلس ، فاز دوم هدفمندی یارانه ها با کمترین فشار به مردم اجرایی خواهد شود و قدرت خرید مردم به ویژه اقشار نیازمند نیز در این راستا بهبود می یابد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=1285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

وعده یارانه صد هزار تومانی
وعده یارانه صد هزار تومانی
وعده یارانه صد هزار تومانی
وعده یارانه صد هزار تومانی
وعده یارانه صد هزار تومانی