ارزش سهام «هالک بانک» ترکیه، واسطه انجام خریدهای نفتی ترکیه از ایران، به‌دنبال پیشنهاد کاهش تحریم‌های بانکی ایران به بالاترین میزان در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از بلومبرگ، سهام بانک دولتی «هالک بنکاسی» ترکیه پس از پیشنهاد آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر کاهش تحریم‌های بانکی ایران، به بالاترین میزان در یک ماه گذشته رسید.
هالک بانک واسطه انتقال پول نفت و گاز صادراتی ایران به ترکیه و واسطه انتقال بخشی از پول نفت صادراتی ایران به هند بوده‌است.
بر اساس این گزارش، ارزش سهام بانک هالک در پایان روز گذشته با ۳.۶ درصد رشد به ۱۷.۱۵ لیره ترکیه رسیده است که بالاترین رشد را از ابتدای فوریه برای سهام این بانک نشان می‌دهد. شاخص بانک‌های ترکیه با رشد ۲.۳ درصدی روبرو شد در حالی‌که شاخص «آی‌اس‌ای نشنال ۱۰۰» این کشور ۱.۱ درصد افزایش یافته است.
سلیمان اصلان مدیر ارشد اجرایی این بانک حدود ۶ ماه پیش گفته بود، هالک‌بانک تنها واسطه خریدهای نفتی ترکیه از ایران با ارزهایی به غیر از دلار بوده است.
به گفته منابع آگاه در مذاکرات آلماتی قزاقستان، آمریکا و هم‌پیمانانش در مذاکرات ۱+۵، از ایران خواسته‌اند تا غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف کند و در عوض، تحریم‌های بانکی، پتروشیمی و طلای این کشور کاهش یابد.
باکی آتیلال، یک تحلیلگر ترک، گفت: این کاملا طبیعی است که در صورت پیشرفت در مذاکرات ایران، فشارها بر سهام بانک هالک کاهش یابد. پیشنهادهای ارائه شده به ایران حاوی پیام‌هایی با رویکرد معتدل است که می‌تواند بر بازار سهام تاثیر مثبت بیشتری داشته باشد.
به گزارش فارس ، مذاکرات میان ایران و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه از دیروز در آلماتی قزاقستان آغاز شده است و امروز نیز ادامه دارد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=1281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ایران ارزش سهام بانک ترک را بالا برد
ایران ارزش سهام بانک ترک را بالا برد
ایران ارزش سهام بانک ترک را بالا برد
ایران ارزش سهام بانک ترک را بالا برد
ایران ارزش سهام بانک ترک را بالا برد