نام مدیرعامل بانک ملیPLC لندن، به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای پست معاونت ارزی بانک مرکزی در دوره جدید مطرح شده است.

به گزارش پول پرس، اعتبار نوشت، شنیده ها از راهروهای نظام بانکی حکایت از آن دارد که دکتر احمد عزیزی مدیرعامل بانک ملیPLC لندن، به دلیل سابقه خوب و ارتباط مطلوب با بانک های خارجی، از مهم ترین گزینه های مطرح برای پست معاونت ارزی بانک مرکزی است.

به گفته کارشناسان، معاونت ارزی بانک مرکزی در سال های اخیر آن گونه که باید، نتوانسته تعاملات بین المللی نظام بانکی کشورمان را با بانک ها و نظام پولی کشورهای خارجی حفظ کند به همین دلیل دولت جدید در پی گزینه ای است که علاوه بر سابقه بانکداری بین الملل، از سطح ارتباطات بهینه ای با بانک های خارجی برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش، بانک ملیPLC لندن، بانک مستقل مستقر در لندن است که مالکیت ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به بانک ملی ایران است و تحت نظارت مرجع نظارت بانکی انگلستان فعالیت می کند.

پیش از این، احمد عزیزی ، مدیرعامل بانک ملی PLC لندن در همایش سیاست های پولی و ارزی گفته بود که بانک‌های ایرانی آمادگی مقاومت در رقابت با بانک‌های خارجی را ندارند.

وی افزوده بود: اگر دو اتفاق در ایران رخ دهد برای سیستم بانکی مشکلاتی به وجود خواهد آمد؛ یکی کاهش تورم و دیگری ورود بانک‌های خارجی.

به گفته وی، هم اکنون تورم دارد بار بانک‌ها را می‌کشد و تمام ایرادات بانک‌ها را پوشش می‌دهد. تورم خیلی از مشکلات را می‌پوشاند و اگر تورم نباشد مثلا مطالبات معوق بانک‌ها چیزی نیست که سیستم بانکی ایران با آن بتواند کنار بیاید.

وی با اشاره به بانکداری خصوصی در ایران تصریح کرد: حتی بانک‌های خصوصی ما هم که از ریشه خصوصی بودند، چون ما دولتی‌ها آن‌ها را تاسیس کردیم با آن فرهنگ و در این قالب سیستمی، باز از آنچه که یک بانک خارجی با یک معیار و استاندارد بین‌المللی دارد متفاوت است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=12545
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

معاون ارزی بانک مرکزی از لندن می‌آید؟
معاون ارزی بانک مرکزی از لندن می‌آید؟
معاون ارزی بانک مرکزی از لندن می‌آید؟
معاون ارزی بانک مرکزی از لندن می‌آید؟
معاون ارزی بانک مرکزی از لندن می‌آید؟