پول پرس-مریم ابونیا: انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه تلاش می کند تا خلأهای موجود در صنعت بیمه را با انتقال تجربیات خود به تصمیم سازان اقتصادی کشور بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، دکتر مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، گفت: صنعت بیمه کشور را دو معضل آزار می دهد. یکی از این مشکلات قانون تاسیس بیمه مرکزی است که در زمان‌های بسیار دور نوشته شده است و این قانون نظامات جدید و نحوه تصمیم‌گیری و مشارکت ملی را پشتیبانی نمی‌کند و تصمیمات تنها از سوی دولت است. بنابراین لازم است که این قانون اصلاح شود.
وی افزود: مشکل دیگر این است که دولت در هیچ دوره ای حمایت‌های لازم را از این صنعت نداشته است. البته دولت یازدهم ادعا کرده که در این حوزه فعالیت‌های جدیدی خواهد داشت و آن را توسعه می دهد. بنابراین اگر قوه مجریه و قوه مقننه جایگاه این صنعت را به درستی بشناسند، سندیکا و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه نیز می‌تواند نقش خوبی در رشد صنعت بیمه داشته باشند.
مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با اشاره به ضرورت شکل گیری این انجمن گفت: سندیکای بیمه در سال های گذشته توانسته است یک حضور مناسب و نقش‌آفرین در بهبود فضای کسب و کار صنعت بیمه داشته باشد. انجمن حرفه ای صنعت بیمه نیز با حضور افراد پیشکسوت و دلسوخته بیمه کشور، در نظر دارد تا در راستای افزایش توان حرفه‌ای و علمی صنعت بیمه فعالیت کند.
حجاریان گفت:‌ در حال حاضر تعداد اعضای رسمی حدود ۴۷ نفر هستند که مدارک لیسانس بیمه یا مرتبط با این حوزه بوده و سابقه قابل قبولی در این صنعت در کارنامه خود دارند.
مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه درباره هزینه‌های این انجمن نیز گفت: با توجه به این که اعضای رسمی مبلغ یک میلیون تومان و اعضای غیر رسمی ۵۰۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد بخشی از هزینه‌ها از این راه تامین می شود و بخش دیگر نیز از دیگر نهادها و شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانیم به عنوان اسپانسر کمک بگیریم.

حجاریان در پاسخ به پرسش خبرنگار ” پول پرس” درباره تفاوت سندیکا و انجمن حرفه ای بیمه تصریح کرد: اعضای این انجمن به فراخور سمت خود عضو سندیکای بیمه‌گران ایران نیز هستند و در صورتی که سمتشان تغییر کند عضویتشان در سندیکا نیز به پایان می رسد. اما حضور افراد در انجمن صنعت بیمه در انجمن حقیقی است و ارتباطی با جایگاه شغلی ندارد.
وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های آینده این انجمن اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای صنعت بیمه است، گفت: ما از طریق ارزیابی که توسط آزمون برای متقاضیان انجام می‌دهیم براساس کسب امتیازاتی که از این آزمون خواهند داشت سطح‌های مقدماتی، علمی و تخصصی، حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای را در نظر گرفته و گواهی‌نامه به آن‌ها خواهیم داد.
مسعود حجاریان که مدیرعامل شرکت بیمه ملت نیز هست، درپاسخ به پرسشی درباره ارایه برنامه برای ریاست کل بیمه مرکزی، ضمن امتناع از پاسخ به این پرسش گفت: عقاید حرفه ای خود را به وزیر اقتصاد منتقل کرده ام . خوشحالم که وی برای اصلاح صنعت بیمه نیز برنامه‌های مناسبی دارد.

poolpress.ir5

 

گزارش‌تصویری پول پرس- نشست خبری انجمن حرفه‌ای صنعت‌ بیمه


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=12448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حجاریان: به دنبال رفع خلأهای صنعت بیمه هستیم
حجاریان: به دنبال رفع خلأهای صنعت بیمه هستیم
حجاریان: به دنبال رفع خلأهای صنعت بیمه هستیم
حجاریان: به دنبال رفع خلأهای صنعت بیمه هستیم
حجاریان: به دنبال رفع خلأهای صنعت بیمه هستیم