اوباما باید مهمترین تصمیم اقتصادی دوران ریاست جمهوری اش را بگیرد.

به گزارش پول پرس به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند، دورۀ ریاست بن برنانکی، رییس بانک مرکزی آمریکا در ماه ژانویه به پایان می‌رسد و رییس جمهور باید یک نفر را از میان دو گزینۀ باقیمانده انتخاب کند. از لیست افرادی که برای این سمت معرفی شده بودند تنها دو نفر باقی مانده‌اند: ژانت یلن ۶۶ ساله و لری سامر ۵۸ ساله.

رییس جمهور آمریکا روز جمعه دربارۀ دو نامزد باقیمانده گفت: آقای سامرز و خانم یلن هر دو گزینۀ بسیار شایسته‌ای برای این سمت هستند.
اوباما در ماه پاییز گزینۀ مورد نظر خود برای بانک مرکزی را معرفی خواهد کرد و در نهایت کنگره باید آن را تصویب کند.

خانم یلن، در صورت انتخاب شدن اولین زنی است که به این سمت می‌رسد. وی پیشتر معاون رییس بانک مرکزی آمریکا بوده است. گفته می‌شود دغدغۀ اصلی یلن، بیکاری است تا تورم. او در دورۀ ریاست جمهوری بیل کلینتون رییس گروه مشاوران اقتصادی رییس جمهور نیز بوده است.

لری سامرز، نامزد بعدی برای ریاست بانک مرکزی آمریکا، در زمان ریاست جمهوری کلینتون، دبیر خزانه داری بوده و هم اکنون مشاوری اقتصادی اوباماست.

رییس فعلی بانک مرکزی آمریکا، بن برنانکی ۵۹ ساله در سال ۲۰۰۶ جانشین آلن گرینسپان شد، آنهم در زمانی که آمریکا در آستانۀ بدترین بحران اقتصادی از سال ۱۹۲۹ قرار داشت. دورۀ ریاست برنانکی ۳۱ ژانویه به پایان می‌رسد. گفته می‌شود انتخاب رییس بانک مرکزی آمریکا در جریان نشست بزرگ سالیانۀ بانک‌های مرکزی در جکسون هال(۲۲ تا ۲۴ اوت) از موضوعات مورد بحث خواهد بود. گفته می‌شود برای اولین بار برنانکی در این نشست شرکت نخواهد کرد.

گفتنی است بانک مرکزی آمریکا برای احیای اقتصادی نه تنها نرخ بهره را به نزدیک صفر رساند بلکه ماهیانه میلیاردرها دلار در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی به بازارهای مالی تزریق کرد. بانک مرکزی از زمان بروز علایم مثبت در شاخص‌ها، آمادۀ قطع حمایت‌های مالی است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=10956
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

یک زن رییس فدرال رزرو می‌شود؟
یک زن رییس فدرال رزرو می‌شود؟
یک زن رییس فدرال رزرو می‌شود؟
یک زن رییس فدرال رزرو می‌شود؟
یک زن رییس فدرال رزرو می‌شود؟