یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در جلسه عصر روزگذشته ۱۶ نفر از نمایندگان سوالاتی را از وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کردند، گفت: در مجموع جلسه عصر قانع کننده نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، ابراهیم نکو نماینده رباط‌ کریم در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جلسه کمیسیون اقتصادی گفت: طبق دستور وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه عصر حاضر شد تا به سوالات ۱۶ نفر از نمایندگان پاسخ دهد.

وی در مورد سوالات مطرح شده از شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد گفت: حجم تعداد سوالات بسیار زیاد بود اما می‌توان به تعدادی از آنها اشاره کرد.

نکو ادامه داد: سالی چهار نفر از نمایندگان از وزیر اقتصاد در مورد مصوبه ۱۳ آبانماه سال ۸۵ بود که دو بند آن در مورد ایجاد سرپرستی بانک‌های دولتی در تهران بود. طبق این مصوبه وزارت اقتصاد و دارایی مکلف شده بود با همکاری استانداری تهران نسبت به ایجاد و معرفی سرپرستی‌های بانک‌های دولتی در تهران و توسعه شعب بانک‌های دولتی اقدام کند اما با گذشت چندین سال از این مصوبه کاری صورت نگرفته است. وزیر اقتصاد با پذیرش اینکه کاری در مورد اجرای این مصوبه صورت نگرفته است، گفت: باید جلساتی با حضور بانک مرکزی و نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان بانک‌ها، استاندار و سایر مرتبطین برگزار شود تا اگر امکان آن به وجود بیاید، در این مورد پاسخ قانع‌کننده‌ای مطرح شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سوال عوض حیدرپور از وزیر اقتصاد گفت: سوال ایشان در مورد مقدار تسهیلات ارائه شده به طرح مسکن مهر مجوزهای مربوط به ارائه این تسهیلات منابع آن و همچنین پیش‌بینی برگشت آن به خزانه بود.

نکو ادامه داد: همچنین نماینده مردم دامغان در مورد رفع اختلاف بهره بانکی وام‌های مربوط به پروژه مسکن مهر سوالی را مطرح کرد.

نماینده مردم رباط‌کریم با بیان اینکه برخی پاسخ‌های وزیر به سوالات مطرح کننده قانع کننده نبود، تصریح کرد: متاسفانه پاسخ‌های روشنی به سوالات مطرح شده ارائه نشد. روشن است که در برخی موارد تخلف یا حداقل کوتاهی‌هایی اتفاق افتاده است. اما دلایل مطرح شده برای توجیه آن قابل قبول نیست.

وی با اشاره به سوال اول در مورد عدم راه اندازی سرپرستی شعب‌ بانک‌های دولتی در تهران گفت: در این مورد وزیر اظهار کرد که بانک مرکزی اجازه ایجاد این شعب را نمی‌دهد اما این تصمیم بانک مرکزی با مصوبه هیات دولت مغایر است و این توضیح قانع کننده نیست.

نکو با بیان اینکه سوال قاضی‌پور در مورد ماده ۸۹ قانون برنامه پنجم توسعه بود، گفت: طبق این ماده باید روش‌های معامله ارزی که وظیفه شورای پول و اعتبار است، تبیین شود اما هنوز کاری در این خصوص صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سوال موسوی لارگانی از وزیر اقتصاد گفت: عدم حضور وزیر در جلسات شورای گفت‌وگو هم از موارد مطرح شده در جلسه عصر بود. طبق ماده ۷۵ قانون پنجم توسعه وزیر باید در جلسات شورای گفت‌وگو حاضر شود اما این اتفاق معمولا رخ نمی‌دهد.

وی در مورد توضیحات وزیر راجع به سوالات مطرح شده گفت: در مورد سوال موسوی لارگانی، وزیر اظهار کرد که به دلیل جلسات مختلف و حجم کار زیاد، اغلب امکان حضور در جلسات شورای گفت‌وگو وجود ندارد و این مساله به معنی مخالفت وزیر با حضور در جلسات شورا نیست.

انتهای پیام

نکو اظهار کرد: آقای قاضی زاده در مورد تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از وزیر سوالاتی را مطرح کرد.

نکو ادامه داد: در مجموع توضیحات وزیر در جلسه عصر رضایتبخش نبود، اما می‌توانیم با برگزاری نشست‌های دیگر با مدیران مسوول توافقاتی در زمینه حل مشکلات مورد اشاره در سوال‌ها و صدور مجوزهای لازم حاصل کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بعضی از مشکلات حاصل کار وزارتخانه‌ها نیست گفت: ما مجبوریم با برگزاری جلسات راهکارهای میانی به وجود بیاوریم و مشکلات را حل کنیم.

نکو در پاسخ به این سوال که آیا سوالات مطرح شده در این جلسه به صحن علنی کشیده خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه چیز زیادی تا پایان عمر دولت فعلی باقی نمانده، سعی ما این است که وقت وزیر را خیلی نگیریم. البته ممکن است بعضی از سوالات که شان کشوری یا منطقه‌ای دارند، به صحن هم کشیده شوند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=987
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نارضایتی مجلس از جلسه با وزیر اقتصاد
نارضایتی مجلس از جلسه با وزیر اقتصاد
نارضایتی مجلس از جلسه با وزیر اقتصاد
نارضایتی مجلس از جلسه با وزیر اقتصاد
نارضایتی مجلس از جلسه با وزیر اقتصاد