سازمان تامین اجتماعی حدود ۴٢ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دارد که دارای فرهنگ ها، رفتارها، گویش ها و زبان های متفاوت هستند و استفاده از ابزار و امکانات جدید برای اطلاع رسانی به این جمعیت، ضروری می نماید.

مشاورمدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی گفت: هفته روابط عمومی فرصت مناسبی برای مرور مسائل و مشکلات حوزه روابط عمومی و چاره اندیشی و رفع آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، امیر عباس تقی پور در مراسم تجلیل از مسئولان روابط عمومی مراکز درمانی تابعه استان تهران که به مناسبت روز جهانی جامعه اطلاعاتی و هفته روابط عمومی برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات نخستین واحد روابط عمومی در ایران توسط دکترحمید نطقی در سال ۱۳۳۰ شمسی در شرکت نفت آغاز و سپس این واحد درسال ۱۳۳۴ تحت عنوان «دفتر مطبوعات و اطلاعات شرکت نفت ایران و انگلیس » راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی در ایران به لحاظ تاریخی به دو دوره سنتی و مدرن قابل دسته بندی است گفت: در دوره سنتی به بخش اصلی کار روابط عمومی که افکار سنجی و نظر سنجی نیاز های ارتباطی مخاطب است، توجه چندانی نشده و امور به صورت سنتی و کلیشه ای انجام می شد. وی تصریح کرد: عدم حفظ شان شغل کارکنان این حوزه نیز موجب تمرکز نیروهای غیرمتخصص و غیر ماهر در واحدهای روابط عمومی شده بود.
تقی پور خاطر نشان کرد: اما در دوره روابط عمومی مدرن، فن آوری اطلاعات و ارتباطات به کمک روابط عمومی ها آمده اند تا کارشناسان این حوزه بتوانند خود را ارتقا داده و فرصتی مهیا شده تا نیروی انسانی علاقه مند به فعالیت در روابط عمومی، با فراگیری علوم ارتباطی در کنار علوم فناوری اطلاعات، یک حرکت جهش گونه در حوزه روابط عمومی داشته باشند.
مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امروز سرعت تغییرات تکنولوژیکی به حدی رسیده که اگر بخواهیم خاطره ای از دوران فعالیت خود از جمله عملکرد دستگاه فاکس داشته باشیم، تعجب آور است، افزود: اما نباید فراموش کنیم که دستگاه فاکس حدود ٢٠ تا ٢۵ سال قبل زمانی که وارد سازمان های ایران شد، تغییرات قابل توجهی در سرعت ارتباط سازمان ها و مخاطبانشان ایجاد کرد که قابل تحلیل و پیش برنده بود.
وی به امکان تولید، انتشار و اشتراک گذاری انواع اطلاعات از متن گرفته تا تصویر و صوت در لحظه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه تنها با گوشی های همراه هوشمند این کار به راحتی انجام می شود و این به معنای واقعی یک انقلاب است که مرزهای ارتباطات را درنوردیده است.
تقی پور با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها با ابزارهایی که در اختیار دارند، می توانند تمام عقب ماندگی های تاریخی خود را جبران کنند، یاد آور شد: سازمان تامین اجتماعی حدود ۴٢ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دارد که دارای فرهنگ ها، رفتارها، گویش ها و زبان های متفاوت هستند و استفاده از ابزار و امکانات جدید برای اطلاع رسانی به این جمعیت، ضروری می کند.
وی تصریح کرد: در روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی خدمات ١٨ گانه ای به مردم معرفی می شود که مورد نیازشان است و باید در کوتاه مدت و بلند مدت، برای نظر سنجی و افکار سنجی این خدمات، با برنامه دقیق تری پیش رفت.
تقی پور به خط مشی مدیریت دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، اشاره کرد و گفت: برنامه های سازمان تامین اجتماعی طی این مدت، بر مبنای ۴برنامه راهبردی اعم از پاکدستی، برنامه محوری، قانونمداری و پاسخگویی طراحی شده است که در تمام موارد روابط عمومی نقش آفرینی کرده و وظایفی در جهت رفتارسازی و ایجاد تغییر بر عهده داشته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=93872
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چتر تامین اجتماعی بر سر ۴٢ میلیون نفر
چتر تامین اجتماعی بر سر ۴٢ میلیون نفر
چتر تامین اجتماعی بر سر ۴٢ میلیون نفر
چتر تامین اجتماعی بر سر ۴٢ میلیون نفر
چتر تامین اجتماعی بر سر ۴٢ میلیون نفر
چتر تامین اجتماعی بر سر ۴٢ میلیون نفر