همزمان با لغو تحریم ها و بازگشت ناوگان ملی به بازارهای جهانی، رکود بی سابقه ای حوزه حمل و نقل دریایی در بعد بین الملل را فراگرفته بود بر همین اساس بازپسگیری سهم بازار برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی امری دور از دسترس تلقی می شد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همزمان با زیان های هنگفت شرکت های بین المللی در حوزه حمل و نقل دریایی سال سود دهی را پشت سر گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، همزمان با لغو تحریم ها و بازگشت ناوگان ملی به بازارهای جهانی، رکود بی سابقه ای حوزه حمل و نقل دریایی در بعد بین الملل را فراگرفته بود بر همین اساس بازپسگیری سهم بازار برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی امری دور از دسترس تلقی می شد.
همچنین نگاهی گذرا به روند کاری شرکت های بزرگ جهانی نشان می دهد که سالی که گذشت (۲۰۱۵-۲۰۱۶) سال اسف باری برای لاینر های بین المللی بود تا جایی که شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک به عنوان بزرگترین خط کانتینری جهان ۱۱۱ میلیون دلار ضرر را نشان داد و از شرکت CGM فرانسه به عنوان سومین لاینر جهانی زیان ۷۰۰ میلیون دلاری مخابره میشد .
اما این تمام بحران در حمل و نقل دریایی جهان نبود و جایی شرایط بغرنج بازار بین الملل خود را نمایان ساخت که شرکت هانجین کره جنوبی رسما اعلام ورشکستگی کرد .
بر همین اساس هنگامی که ابتدای هفته جاری صورت های مالی شرکت کشتیرانی برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه بر روی کدال قرار گرفته یک عدد بیش از پیش نشانگر عملکرد مناسب این شرکت در دوران رکود حمل و نقل بین المللی بود .
بر اساس اطلاعات مندرج در صورت های مالی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، مبلغ ۴۱۹ میلیارد و ۸۵۴ میلیون تومان سود خالص نشان میدهد که اگر آن را به دلار ۳۵۰۰ تومانی بازار آزاد تبدیل نمایی رقم سود دهی این شرکت به ۱۲۰ میلیون دلار بالغ میشود .
قیاس این ارقام نشان میدهد عملکرد شرکت کشتیرانی در یکسال گذشته (۹۴-۹۵) نسبت به رقبای جهانی اش شگفت انگیز و حیرت آور بوده است .
انتهای پیام