مدیر عامل بانک توسعه صادرات: در بانک توسعه صادرات تلاش بر این است که مشکلات صادرکنندگان مرتفع شده و تسهیلات لازم در اختیار آنان قرارگیرد.

اخبارپول – مدیر عامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از اصول سیاست های کلی اقتصادمقاومتی گفت: در بانک توسعه صادرات تلاش بر این است که مشکلات صادرکنندگان مرتفع شده و تسهیلات لازم در اختیار آنان قرارگیرد.
به گزارش خبرنگاه پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علی صالح آبادی درخصوص حمایت بانک ها از بنگاه های کوچک و متوسط اظهارداشت: طبعا چون رسالت اصلی بانک توسعه صادرات متمرکز به تسهیل صادرات کشور است، لذا شرکت های کوچک و متوسطی که متمرکز بر صادرات هستند، توسط بانک حمایت می شوند.
وی افزود: تا کنون ۲۳۸۴ میلیارد ریال به بنگاه های کوچک و متوسط تسهیلات داده ایم که ۹۸ شرکت را دربرگرفته و عمده این تسهیلات به استانهای تهران، کرمان، فارس، خراسان رضوی ویزد تخصیص یافته است.
صالح آبادی افزود: به دلیل اهمیت حوزه های دانش بنیان، خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی را برای شرکتهای دانش بنیان که عمدتا در حوزه برق، مکانیک، دارو، شیمی و آی تی فعال هستند، درنظر گرفته ایم که از تسهیلات این بخش استفاده کنند. در آینده نزدیک هم این خط اعتباری به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به تخصیص یارانه سود به صادرکنندگان تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، صادرکنندگان می توانند با استفاده از یارانه سود، صادرات خود را با نرخ کمتر انجام دهند و تا کنون نیز ۲۲۰میلیارد ریال از سوی دولت به حساب بانک توسعه صادرات واریز شده است که ۴۹میلیارد ریال آن تا کنون به حساب شرکت ها واریز شده است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به نشستهای تخصصی با صادرکنندگان در اتاقهای بازرگانی، تاکید کرد: طبق عقیده ما صادرات امر مقدسی است و ما تلاش می کنیم از طریق برگزاری این جلسات با شرکتهایی که توان بالقوه برای صادرات دارند، ولی امکان مالی مکفی برای این امر ندارند، تسهیلات لازم را در اختیارشان قراردهیم.
وی در خصوص روابط بانکی با بانکهای خارجی نیز افزود: تا کنون با ۹۰بانک رابطه کارگزاری برقرارکرده و در ۶۵ کشور نیز امکان گشایش ال سی را فراهم کرده ایم. علاوه بر آن در ۲۱ بانک خارجی نیز افتتاح حساب داشتیم.
صالح آبادی اذعان داشت: همچنین خط اعتباری ۳۰۰۰میلیارد ریالی از صندوق توسعه ملی دریافت کرده ایم که در چارچوب ضوابط این تسهیلات اعطا می شود. همچنین آمادگی این را داریم که تا سقف یک میلیارد دلار خط اعتباری به صادرات خدمات فنی و مهندسی اختصاص دهیم.

آمارها تسهیلات دهی و سرمایه بانک توسعه صادرات
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه به ارائه آمارهای این بانک از ابتدای سال ۹۵ تا پایان مردادماه سال جاری پرداخت و گفت: تسهیلات اعطایی بانک ۸۳۹ فقره به میزان ۱۷۷۹۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶درصد رشد نشان داده است. مانده تسهیلات این بانک نیز ۱۳۳۶۴۳ میلیارد ریال بودهاست.
وی ادامه داد: ۱۸/۵ درصد منابع بانک به صورت ریالی و ۸۱/۵ درصد آن بصورت ارزی پرداخت شده است. مانده سپرده ریالی این بانک هم ۱۷۱۵۲ میلیارد ریال تا پایان مرداد ماه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲/۵درصد رشد داشته است.
صالح ابادی افزود: مانده سپرده ارزی بانک توسعه صادرات ۵۲۳ میلیون دلار بوده و جمع کل ال سی در ۵ ماه ۵۶۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ برابر شده است.
وی در خصوص ضمانت نامه ها هم گفت: ۱۲۶۵میلیارد ریال ضمانت نامه داشتیم که ۱۳۰درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
صالح آبادی در خصوص سرمایه بانک توسعه صادرات اعلام کرد: سرمایه ثبتی بانک ۲۵۰۰ میلیون تومان است که از محل تسعیر نیز ۸۸۰ میلیون تومان برای این بانک درنظر گرفته شده است.

بزرگترین تامین مالی انجام شده توسط بانک توسعه صادرات
مدیر عامل بانک توسعه صادرات در خصوص مهمترین پروژه این بانک که در حال حاضر وجود دارد، تصریح کرد: تامین مالی پتروشیمی بوشهر با ۲/۲ میلیارد یورو بزرگترین تامین مالی در تاریخ بانک توسعه صادرات است که سال گذشته ال سی آن باز شد و این پروژه سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی مارا افزایش خواهد داد.
وی افزود: پروژه دیگر هم توسعه میادین مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه با رقم ۸۰۰ میلیون دلار بوده که ۳۴۲ میلیون دلار آن از ابتدای سال پرداخت شده است. پروژه دیگر پتروشیمی گچساران هم با ۲۲۰ میلیون یورو است که ال سی آن در سال ۹۵ باز شده است.
که توسعه آن در دستورکار بانک توسعه صادرات قرار دارد. هند و افغانستان هم به شدت علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه هستند که مذاکراتی نیز در این رابطه صورت گرفته است.صالح آبادی از توجه بانک متبوعش به توسعه سواحل مکران خبرداد و تصریح کرد: این بندر یکی از مهمترین زیرساخت ها در شرق کشور است

مشوق‌های صادراتی به روسیه
صالح آبادی با اعلام اینکه از فرصت صادرات به روسیه تا کنون به خوبی استفاده نشده گفت: سعی کردیم در حوزه بانکی مشکلات را حل و فصل کنیم و با توجه به اینکه هفته گذشته کمسیون مشترک بانک ایران و روسیه که در بانک مرکزی برگزار شد، و مهمترین بانک‌های روسیه حضور داشتند، این مساله بررسی شد.
وی از مشوق های صادراتی به روسیه نیز خبر داد و گفت: شرکرتهایی که در زمینه صادرات به روسیه فعال باشند، تسهیلات سرمایه در گردش بیشتری از بانک توسعه صادرات دریافت می کنند.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات در ادامه اظهار داشت: شرکتی با همکاری بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون، که در دنیا با عنوان مدیریت خدمات صادرات شناخته می‌شود، مشکلات صادرات را شناسایی کرده و رفع می کند. این شرکت هم اکنون با فروشگاه‌های زنجیره ای “مگنت” در روسیه قرارداد بسته و صادرکنندگان می توانند از طریق این شرکت محصولات خود را به روسیه صادر کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=84354
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حمایت‌های جدید بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان
حمایت‌های جدید بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان
حمایت‌های جدید بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان
حمایت‌های جدید بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان
حمایت‌های جدید بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان
حمایت‌های جدید بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان
حمایت‌های جدید بانک توسعه صادرات از صادرکنندگان