با ابلاغیه اخیر بیمه مرکزی موسسات و شرکتهای بیمه موظفند برخی از اطلاعات مرتبط با عملکرد دفاتر و نمایندگی های خود را در صفحه نخست پایگاه اطلاع رسانی و یا سایت رسمی خود منعکس کنند.
با ابلاغیه اخیر بیمه مرکزی موسسات و شرکتهای بیمه موظفند برخی از اطلاعات مرتبط با عملکرد دفاتر و نمایندگی های خود را در صفحه نخست پایگاه اطلاع رسانی و یا سایت رسمی خود منعکس کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در نامه معاونت نظارت به شرکت های بیمه آمده است: برای سرعت بخشی به امر دسترسی سریع بیمه گذاران به اطلاعات مرتبط با عملکرد شرکت و آخرین وضعیت نمایندگان به لحاظ فعالیت یا تعلیق و لغو پروانه، اطلاعات لازم باید در پایگاه اطلاع رسانی تمامی شرکت های بیمه منتشر شود.
بنا اساسِ “آیین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات موسسات بیمه” مصوب شورای عالی بیمه، شرکت ها و موسسات بیمه ای موظف شده اند تا نسبت به درج و به روزرسانی موارد مندرج در ماده چهار این آیین نامه، اقدام کنند.
گفتنی است این موضوع به تمامی شرکت های بیمه ابلاغ شده و بیمه مرکزی در این خصوص نظارت دقیقی اعمال خواهد کرد.
موارد درخواستی ماده (۴) این آیین نامه برای اطلاع رسانی عمومی در پورتال های رسمی شرکت های بیمه به شرح زیر است:
ماده ۴- مؤسسه بیمه موظف است حداقل اطلاعات زیر را در پایگاه اطلاعرسانی خود افشاء نماید به نحوی که امکان دسترسی سریع به اطلاعات مزبور در صفحه اول پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه بیمه فراهم باشد.
۱- معرفی مؤسسه بیمه، برنامه کسب و کار و عملکرد آن.
۱-۱- اقامتگاه، سایر مشخصات ثبتی و اساسنامه مؤسسه بیمه.
۲-۱- ترکیب سهام داران مؤسسه بیمه و مشخصات سهام داران بیش از یک درصد.
۳-۱- ساختار سازمانی مؤسسه بیمه مشتمل بر نمودار تشکیلات سازمانی و مشخصات مدیران مؤسسه بیمه.
۴-۱- تعداد کارکنان و ترکیب سنی، تجربی و تحصیلی آنها.
۵-۱- چشم انداز، ماموریت و اهداف راهبردی مؤسسه بیمه.
۶-۱- عملکرد بیمه گری مستقیم و اتکایی مؤسسه بیمه به تفکیک رشته های بیمهای
۷-۱- عملکرد طرح های بیمه ای جدید دارای مجوز از بیمه مرکزی به همراه نرخ و شرایط مورد عمل در هر یک از آنها.
۸-۱- خلاصه اطلاعات مربوط به شعب و مراکز پرداخت خسارت مؤسسه بیمه.
۹-۱- خلاصه اطلاعات مربوط به نمایندگان فعال، تعلیق یا لغو پروانه شده مؤسسه بیمه.
۱۰-۱- خلاصه اطلاعات کارگزاران و ارزیابان خسارت بیمه ای که با مؤسسه بیمه همکاری میکنند.
۲-راهبری شرکتی در مؤسسه بیمه:
۱-۲- کلیات سیستم کنترل داخلی و حسابرسی داخلی و همچنین تشریح شرح وظایف و سطح سازمانی اکچوئر در مؤسسه بیمه و
نحوه انجام وظایف توسط آنها.
۲-۲- گزارش سالانه هیات مدیره مؤسسه بیمه به مجمع عمومی.
۳-۲- معاملات غیربیمه ای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل با مؤسسه بیمه یا با شرکت هایی که بیش از ۲۰ درصد سرمایه آن به مؤسسه بیمه تعلق دارد.
۴-۲- سیاست های اعطای پاداش و جبران خدمات اعضای هیات مدیره مؤسسه بیمه.
۵-۲- سیاست های تقسیم سود به سهام داران مؤسسه بیمه.
۶-۲- ورود یا خروج مؤسسه بیمه از بورس و یا تغییر وضعیت سهام آن در بورس.
۳- مدیریت ریسک و توانگری مالی مؤسسه بیمه:
۱-۳- خلاصه ای از نحوه مدیریت ریسک در مؤسسه بیمه مشتمل بر ساختار سازمانی واحد مدیریت ریسک و گزارش وضعیت ریسکهای
مؤسسه بیمه از قبیل ریسکهای بیمه گری، بازار، اعتبار و نقدینگی و نحوه مدیریت هر یک از ریسکهای مذکور.
۲-۳- نسبت توانگری مالی مورد تایید بیمه مرکزی.
۳-۳- برنامه های مؤسسه بیمه برای افزایش سرمایه و تغییر در میزان سرمایه.
۴-۳- اطلاعات انواع اوراق مشارکت، صکوک و یا سایر اوراق بهادار در صورت انتشار.
۵-۳- درصد تملک سهام سایر مؤسسات بیمه داخلی یا خارجی.
۴- وضعیت و عملکرد مالی مؤسسه بیمه (مستند به صورتهای مالی حسابرسی شده):
۱-۴- صورتهای مالی به همراه یادداشتهای توضیحی و صورتهای مالی تلفیقی حسب مورد.
۲-۴- نسبت های عملیاتی و مالی با اهمیت دوره سه ساله آخر فعالیت مؤسسه بیمه طبق جدول زیر:
انتهای پیام