نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به اتمام رسید و هنوز بازخوردی از دستاوردهای آن ارائه نشده است. برخی اصولا با حضور در این نوع نمایشگاه ها مخالف اند، اما برخی حضور در آن را مشروط می دانند.
نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به اتمام رسید و هنوز بازخوردی از دستاوردهای آن ارائه نشده است. برخی اصولا با حضور در این نوع نمایشگاه ها مخالف اند، اما برخی حضور در آن را مشروط می دانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از خرد و کلان، نمایشگاه اصولا محلی برای نمایش محصولات شرکت کنندگان است، اما آیا در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه این موضوع مشاهده شد؟
البته هدف این گزارش پرداختن به دستاوردهای نمایشگاه نیست، بلکه بررسی هزینه های برگزاری آن است. نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در مساحتی حدود ۱۶ هزار متر مربع برگزار شد. این مساحت به طور کامل به شرکت کنندگان فروخته شد و البته بخش بسیار کمی از این زمین نیز به صورت رایگان به خدمات جانبی اختصاص داشت.
به طور متوسط هزینه اجاره یک متر مربع زمین در این نمایشگاه ۱۱۰ هزار تومان برآورد شده است. این نشان می دهد شرکت ها فقط برای اجاره زمین حدود ۱٫۷ میلیارد تومان هزینه کرده اند.
شرکت برگزار کننده نمایشگاه تعدادی غرفه ساز را به مشارکت کنندگان معرفی کرده بود. با این حال الزامی به استفاده از همکاری آنها نبود. استعلام قیمت از چند شرکت غرفه ساز نشان داد که هزینه ساخت یک متر مربع غرفه در این نمایشگاه حدود ۳۵۰ هزار تومان است. این عدد نشان می دهد برای پرکردن زمین اجاره شده، حدود ۵٫۶ میلیارد تومان هزینه غرفه سازی شده است.
تبلیغات محیطی، ویژه نامه و کتاب نمایشگاه نیز جزو خدمات جانبی آن بود. درباره هزینه تبلیغات محیطی اطلاعاتی منتشر نشده، اما ویژه نامه و کتاب نمایشگاه به طور متوسط ۱٫۵ میلیون تومان به ازای هر بار حضور هزینه در بر داشته است.
یک حساب سرانگشتی نشان می دهد شرکت های حاضر در نمایشگاه بیش از ۷٫۵ میلیارد تومان فقط بابت موارد الزامی هزینه کرده اند، در حالی که هزینه تبلیغات، هزینه تجهیز غرفه ها، هزینه های پرسنلی و … آن نیز قابل محاسبه است.
سوال این است که آیا این هزینه ها، برای شرکت ها دستاوردی معادل داشته است؟ پاسخ این سوال را می توان از مشارکت کنندگان در نمایشگاه دریافت کرد. شنیدن نظر شرکت هایی که در نمایشگاه حضور نداشتند هم می تواند جالب باشد.
انتهای پیام