سال گذشته آموزش مفاهیم بیمه به دانشآموزان در ۳ مدرسه بصورت پایلوت اجرا شد و در سال تحصیلی جدید نیزدر هر استان یک شرکت بیمه تقبل کرده است که این برنامه را در استان خودش اجرا کند.
اخبارپول – مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی ضمن اشاره به جایگاه آموزش بنیادی در بحث مفاهیم بیمه، گفت: سال گذشته در ۳ مدرسه در سطح کشور طرحی با عنوان ” ب مثل بیمه ” اجرا شد که امسال هم سعی بر آن داریم تا این طرح بصورت گستردهتری اجرا شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مصطفی زندی، ظهر امروز در “نشست مشترک انجمن صنفی بیمه نویسان با مدیریت روابط عمومی بیمه مرکزی” اظهار داشت: سال گذشته آموزش مفاهیم بیمه به دانشآموزان در ۳ مدرسه بصورت پایلوت اجرا شد و در سال تحصیلی جدید نیزدر هر استان یک شرکت بیمه تقبل کرده است که این برنامه را در استان خودش اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه طرح “ب مثل بیمه” یک طرح بلند مدت است، افزود: در برنامه کوتاه مدت با هماهنگیهای صورت گرفته با انجمن اولیا و مربیان کارشناسانی به مدارس اعزام شده تا مفاهیم و آموزههای بیمه را به والدین دانش آموزان ارائه کنند و این طرح امسال در سراسر کشور اجرا میشود.
زندی در ادامه نشست انجمن صنفی بیمه نویسان با بیمه مرکزی با تاکید بر نقش آموزش مفاهیم بیمه در اطلاع رسانی به اقشار جامعه، تصریح کرد: با توجه به اهمیت آگاهی خبرنگاران از بخشهای مختلف بیمه، دورههای آموزشی برای خبرنگاران در بیمه مرکزی برگزار شد تا آگاهی در بین رسانهها افزایش یابد و این امر زمینه انتقال صحیح مباحث به مخاطبان باشد.
وی با طرح این سوال که مباحث تخصصی چقدر به درد مخاطب می خورد، تاکید کرد: نیاز ما در صنعت بیمه این است که مباحث فنی و تخصصی بیمه برای مخاطب ساده سازی و سهل الوصول شود تا بتوانیم اخبار بیمه را به مخاطب منتقل کرده و تاثیر مثبتی در سرنوشت بیمه گزاران داشته باشیم.
مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی همچنین با اشاره به تدوین سند توسعه صنعت بیمه گفت: این سند در کمیتههای تخصصی بررسی و تدوین شد و اصلاح نهایی آن با رئیس کل بیمه مرکزی صورت گرفته و ابلاغ خواهد شد.
انتهای پیام