در حقیقت آنچه که از پساتحریم نصیب قشر متوسط جامعه می شود شاید کیفیت و فراوانی قطعات یدکی خودرو باشد ولی از حیث تنوع انتخاب و تنوع محصول، نمی تواند امید چندانی داشته باشد.

اخبارپول – غلامرضا قاسم زاده*: با اعلام اجرای برجام و سرازیر شدن شرکت‌های خودروساز به نام دنیا به ایران ، امیدی همگانی در سطح جامعه برای بهبود اوضاع صنعت خودروسازی داخلی چه در میان مردم و چه در میان شرکت‌های ایرانی شکل گرفت.
اما داستان به این سادگی‌ها هم نیست.
هرچند حضور غول‌های خودروساز دنیا در صنعت خودروسازی ایران می‌تواند کمک به سزایی در رشد و به روز بودن این صنعت در ایران شود اما این امر چندان برای مشتریان قشر متوسط جامعه خوشایند نخواهد بود.
چرا که طبق اعلام شرکت‌های خودروساز داخلی، قیمت این محصولات بالاتر از ۵۰میلیون تومان است و قطعا این قشر آسیب پذیر اگر از وام ۲۵ میلیونی خودرو هم استفاده کند چندان تاثیری در قدرت خریدش نخواهد داشت.
در حقیقت آنچه که از پساتحریم نصیب قشر متوسط جامعه می شود شاید کیفیت و فراوانی قطعات یدکی خودرو باشد ولی از حیث تنوع انتخاب و تنوع محصول، نمی تواند امید چندانی داشته باشد.
بنابراعلام قیمت‌ها برای خودروهای تولیدی جدید توسط دو شرکت بزرگ خودروسازی داختی، این دسته افراد باید با همین محصولات تولیدی فعلی سرکنند و تنها دلخوش به کیفیتی کنند که اندکی بالاتر رفته است.
البته گزینه دیگری هم برای خودرو را روی میز دارند و آن هم خرید خودروهای چینی است که به لحاظ قیمتی یک سروگردن از خودروهای داخلی بالاتر هستند.

با حضور خودروسازان اروپایی چینی‌ها در بازار ایران می‌مانند؟
طبق اعلام شرکت‌های خودروسازی ایران، چین به عنوان همکار ایران در شرایط تحریم، قطعا در پساتحریم کنار گذاشته نخواهد شد و همکاری شرکت‌های داخلی با خودروسازان چینی همچنان ادامه خواهد داشت.
از طرفی هم با توجه به مطالب ذکر شده بسیاری از مشتریان که توان خرید خودروهای تولید شده با حضور خودروسازان اروپایی را ندارند، به سمت خودروهای چینی سوق داده می‌شوند.
بنابراین حضور چینی‌ها در بازار خودروی ایران را خودروساز ایرانی تعیین نمی‌کنند بلکه این تقاضای بازار و استقبال اقشار مردم است که تعیین کننده و طالب حضور چینی‌ها خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ، حال با این تفاسیر این هنر خودروسازان چینی است که از طرفی با عرضه خودروهای با کیفیت رقیب خودروهای داخلی باشند و از طرفی با ارائه محصولات خود با قیمت پایین‌تر رقیب خودروهای اروپایی در بازارایران باشند.
*کارشناس صنعت خودرو
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=76687
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی اخبارپول- لغو تحریم خودرو چقدر به نفع مردم است؟
اختصاصی اخبارپول- لغو تحریم خودرو چقدر به نفع مردم است؟
اختصاصی اخبارپول- لغو تحریم خودرو چقدر به نفع مردم است؟
اختصاصی اخبارپول- لغو تحریم خودرو چقدر به نفع مردم است؟
اختصاصی اخبارپول- لغو تحریم خودرو چقدر به نفع مردم است؟
اختصاصی اخبارپول- لغو تحریم خودرو چقدر به نفع مردم است؟