مدیرعامل بانک ملی بر ضرورت هدایت منابع بانکها به سمت تولید ملی تاکید کرد.

مدیرعامل بانک ملی بر ضرورت هدایت منابع بانکها به سمت تولید ملی تاکید کرد.
به گزارشپایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ، عبدالناصر همتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: بانکها نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی کشور دارند و پروژه های مهم و اساسی در کشور اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه بانکها باید با توجه به تاکیدات رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنند ، گفت: باید تسهیلات خود را در تولید، کشاورزی ، صنعت و خدمات مطرح کنیم تا بتوانیم منابع عظیمی را که در کشور وجود دارد ،فعال کنیم.

همتی با بیان اینکه بانکها باید منابع خود را به سمت پروژه های کوچک، صنایع کوچک و همچنین صنایعی که در بخش کشاورزی وجود دارد ، هدایت کنند ، گفت: بانکها باید به جای سرمایه گذاری بر روی پروژه های بزرگ فعالیت خود را به سمتی سوق دهند که در ایجاد اشتغال در جامعه نقش پر رنگ تری داشته باشند.

مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه ما باید تکیه خود را بر روی درآمدهای نفتی کم کنیم، گفت: باید به سمت اقتصاد صادرات محور و همچنین اقتصادی که کمترین اتکا به وارد
از خارج از کشور داشته باشد ، حرکت کنیم.

وی افزود : تاکید بر ظرفیت ملی و همچنین افزایش تعاملات بین المللی ، ایجاد خلاقیت و تقویت دانش بنیان در کشور از جمله مواردی است که بانکها می توانند وارد شوند.

همتی با بیان اینکه مشکل اساسی ما در گذشته گسترده نبودن بازار سرمایه بوده است ،گفت: بانکها در گذشته بر روی پروژه های بزرگ فعالیت می کردند که از این به بعد باید بر روی پروژه های کوچک ، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و فعالیتهایی که مربوط به صنایع کوچک و اشتغال است فعالیت کنند.

ضرورت افزایش سرمایه بانکها

همتی با بیان اینکه مهمترین نیاز بانکها در حال حاضر افزایش سرمایه آنهاست ، گفت : دولت در بودجه سال آینده افزایش سرمایه بانکها را در دستور کار خود قرار داده است و با تحقق این امر می توانیم به سمت سیاست های ابلاغ شده در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سیاستهای تکلیفی که در بودجه های مختلف برای بانکها در نظر گرفته شده به نفع آنها نبوده است ، گفت : در سالهای گذشته این سیاستهای تکلیفی بانکها را از اهداف خود دور کرده و آنها باید به سمت فعالیتهایی بروند که زودتر به بازده رسیده و منابع عظیم کمتری می خواهد ولی اشتغال بیشتری ایجاد می کند.

همتی با اشاره به بند ۹ و ۱۹ سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ، اصلاح ساختار مالی و پولی کشور برای ایجاد ثبات لازم در بازار پول و ارز از جمله نکاتی است که باید در سیستم بانکی به آن توجه ویژه شود.

همتی : آغاز به کار شعب بانک ملی در خارج از کشور

مدیر عامل بانک ملی گفت: برای اغاز فعالیت سوئیفت این بانک مجوز های لازم گرفته شده و شعب بانک ملی در خارج از کشور شروع به کار کرده است.

عبدالناصر همتی گفت : بانکهایی که تحریم نشده بود، سوئیفتشان برقرار بوده اما بانکهایی که تازه از تحریم خارج شده است تا یک هفته آینده اقدامات لازم برای برقراری سوئیفت آنها نهایی می شود.

مدیر عامل بانک ملی افزود: تلاش می کنیم روابط خود را با کارگزاری بانکهای بزرگ و معتبر برقرار و از منابع آنها برای تامین مالی و گشایش ال سی ها استفاده کنیم.
همتی خاطر نشان کرد: در دو هفته آینده شرایط بانکها عادی تر و نرمال تر خواهد شد و فعالیتهای بین المللی خود را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=76202
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

منابع بانکها به سمت تولید ملی هدایت شود
منابع بانکها به سمت تولید ملی هدایت شود
منابع بانکها به سمت تولید ملی هدایت شود
منابع بانکها به سمت تولید ملی هدایت شود
منابع بانکها به سمت تولید ملی هدایت شود
منابع بانکها به سمت تولید ملی هدایت شود
منابع بانکها به سمت تولید ملی هدایت شود