قیمت طلا در بازارهای جهانی، پس از دو روز افزایش و شکستن رکورد سه ماهه، روز سه شنبه تقریبا یک درصد کاهش یافت، زیرا صعود قیمت، سرمایه گذاران را به فروش وسوسه کرد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: قیمت طلا در بازارهای جهانی، پس از دو روز افزایش و شکستن رکورد سه ماهه، روز سه شنبه تقریبا یک درصد کاهش یافت، زیرا صعود قیمت، سرمایه گذاران را به فروش وسوسه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، قوت گرفتن گمانه زنی ها در مورد اینکه بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهد کرد، سبب شد قیمت جهانی طلا در دو جلسه گذشته افزایش پیدا کند و دیروز با رسیدن به سطح یک هزار و ۱۶۹ دلار در هر اونس، بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته را تجربه کند.
این افزایش قابل توجه، سرمایه گذاران را ترغیب کرد تا با فروش دارایی طلای خود، از این فرصت استفاده کنند.
قیمت تحویل فوری طلا روز سه شنبه در ساعت ۰۶:۴۳ به وقت گرینویچ در بازار لندن ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۱۵۶.۳۰ دلار در هر اونس رسید.
در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت طلا یک درصد پایین آمد و به یک هزار و ۱۵۲ دلار در هر اونس رسید.
جیمز گاردینر تاجر طلا در شرکت ام.کی.اس گفت: افزایش اخیر قیمت طلا قابل توجه بود و از ۱۰ روز پیش که گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا منتشر شد، بی سابقه بود.
وی افزود: هرچند به نظر می رسد، قیمت اکنون روند کاهشی به خود گرفته است.
گاردینر اضافه کرد، کاهش شب گذشته قیمت نفت می تواند به بازار طلا نیز کشیده شود و قیمت فلز زرد را کاهش دهد.
امروز در ساعت یادشده، قیمت هر اونس نقره در بازار لندن با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۵.۷۲ دلار، پلاتین با یک درصد کاهش به ۹۸۲.۷۵ دلار و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۶۹۳ دلار رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=71175
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طلای جهانی اندکی افت کرد
طلای جهانی اندکی افت کرد
طلای جهانی اندکی افت کرد
طلای جهانی اندکی افت کرد
طلای جهانی اندکی افت کرد
طلای جهانی اندکی افت کرد
طلای جهانی اندکی افت کرد