شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز با رشد ۶ واحدی در ارتفاع ۶۵ هزار و ۲۲۵ واحدی ایستاد بنابراین بازار سرمایه دومین روز پیاپی مثبت را سپری کرد.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز با رشد ۶ واحدی در ارتفاع ۶۵ هزار و ۲۲۵ واحدی ایستاد بنابراین بازار سرمایه دومین روز پیاپی مثبت را سپری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه داد وستد ۴۴۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در ۲۳ هزار نوبت به ثبت رسید.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سرمایه نیز توسط نمادهای معاملاتی فملی، پارسان، شپنا رقم خورد و نمادهای وغدیر، همراه؛ شبدیس و رانفور نیز با رشد خود مانع ریزش شاخص شدند.
در حالی که در بازار امروز شاخص قیمت(وزنی – ارزشی)۲ واحد، شاخص کل(هم وزن)۶ واحد، شاخص قیمت ( هم وزن) ۵ واحد و بازار دوم ۲۰۹ واحد رشد کردند شاخص های آزاد شناور ۷۷ واحد و بازار اول ۳۰ واحدبا افت مواجه شدند.
ارزش روز بازار همچنان حدود ۲۸۱ هزار میلیاردتومان است.

 

نواختن زنگ معاملات بورس

 

همچنین امروز مراسم نواختن زنگ معاملات بورس توسط مدیرعامل یک شرکت بورسی انجام شد و قرار است تا پایان سال ۵۰ مدیر و مسئول با حضور در تالار حافظ زنگ شروع معاملات را بنوازند.

امروز نواختن زنگ معاملات بازار سهام ایران به مدیرعامل یک ناشر پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران سپرده شد تا بصورت نمادین آغازگر بازار باشد.

در این رابطه سید روح الله حسینی مقدم مدیرامورناشران بورس گفت: هدف از این اقدام یادآوری ضرورت تعامل بازارسرمایه و صنعت و همچنین خواسته های فعالان نظیر شفافیت و پاسخگویی مدیران شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بر همین اساس تقویمی تهیه شده تا پذیرای ۵۰ شرکت تا پایان سال باشیم و بتوانیم از این طریق نشاط را به تالار معاملات برگردانیم.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به دومین سالروز عرضه سهام همراه اول در بورس (۲۹ مرداد ۹۲ ) در مراسمی نمادین اعلام آغاز معاملات به مدیرعامل این شرکت سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، داد و ستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

به گفته حسینی مقدم در جلسه­ ای با حضور مدیران این شرکت و بورس تهران، آخرین وضعیت شرکت همراه اول در محیط کسب و کار و چالش ها و فرصت­ های این شرکت مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بورس تهران انتظار بازار سرمایه از شرکت را در حوزه اطلاع رسانی به موقع، شفافیت و توجه بیش از پیش به سهامداران حقیقی را مطرح کرد.

حسینی مقدم خاطر نشان کرد: این مراسم نمادین که در بورس های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه داده می شود تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند. این مناسبت ها معمولا شامل سالروز پذیرش و عرضه سهام، سالروز تاسیس شرکت، روز امضای یک قرارداد مهم یا هر مناسبت مهم دیگر است. بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=67990
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص کل بورس در جا زد
شاخص کل بورس در جا زد
شاخص کل بورس در جا زد
شاخص کل بورس در جا زد
شاخص کل بورس در جا زد
شاخص کل بورس در جا زد
شاخص کل بورس در جا زد