بیمه نوین در سال گذشته سرمایه گذاری هایی را در شرکت های بورسی داشته که آمار و ارقام نشان می دهد این سرمایه گذاری ها اثرات مستقیمی در سود شرکت داشته است

بیمه نوین در سال گذشته سرمایه گذاری هایی را در شرکت های بورسی داشته که آمار و ارقام نشان می دهد این سرمایه گذاری ها اثرات مستقیمی در سود شرکت داشته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، بیمه نوین که به تازگی حسین کریم خان زند را به عنوان مدیر عامل جدید جایگزین غلامی مدیر عامل )خارج از هئیت مدیره) معرفی کرده است از شورای عالی بیمه اخطار گرفته و بایستی سرمایه خود به ۲۵۰ میلیارد تومان برساند .

به هر حال مدیریت بیمه نوین که با ترکیب سهام داری بانک اقتصاد نوین (۱۹.۹درصد) شرکت سرمایه گذاری سامانه استراتوس (۷درصد)،شرکت توسعه صنایع بهشهر(۶.۳۶درصد)گروه توسعه مالی مهرآیندگان (۶.۰۷درصد)،شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (۵.۳۲درصد)،شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی(۴.۱۴درصد)،شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (۳.۷۹)درصد،شرکت ساختمانی گروه صنایع بهشهر ایران (۳.۷۳درصد)،شرکت به پخش (۳درصد)،شرکت پیمانکاری بین المللی استراتوس (۲.۳درصد)،شرکت های صنعتی بهپاک،فنی تجاری پارس شهر،قند هگمتان و کیهان تبادل هر کدام ۲درصد،تامین مسکن نوید ایرانیان و تامین مسکن نوین هرکدام ۱.۹۷درصد و سایر سهام داران حقوقی کمتر ۳.۷۹درصد فعالیت می کند فقط افزایش سرمایه تا مرز ۸۰ میلیارد تومان را به تصویب رسانده و وظیفه خطیر مدیریت فعلی تحقق مابقی راه ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه باقیمانده و آن هم طی یکسال است .

البته این شرکت مفاد ماده ۱۱ تبصره ۵ آیین نامه ۴۰ در خصوص تعیین ۳ نفر عضو موظف هیأت مدیره را رعایت نکرده و ترکیب هیات مدیره فعلی معتمدی،شهسوار خجسته،داداش و دهقانی اعضای غیر موظف هیات مدیره هستند.
بیمه نوین که بیش از ۱۱ میلیارد تومان بدهی به نمایندگان و بیمه گذاران دارد بالغ بر۳۱ میلیارد تومان بدهی هایی دارد که در زمره تعهدات شرکت به شمار می رود .

در عملکرد این شرکت مشاهده می شود که بهای تمام شده سرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام شرکتهای بورسی در پایان سال ۱۳۹۳ مبلغ ۱۹ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان بیش از ارزش بازار آنها است که فقط مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان از کاهش ارزش در دفاتر شناسایی شده است بنابراین انجام تعدیلات از بابت اعمال مبلغ ۵ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان افزایش در زیان کاهش ارزش که موجب کاهش سود خالص سال مورد رسیدگی و سرفصلهای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و سود انباشته به این مبلغ می گردد ضروری بوده است. به عبارت دیگر سرمایه گذاری این شرکت در سهام شرکت های بورسی با کاهش قابل ملاحظه ای روبه رو بوده که اثرات مستقیمی بر عملکرد شرکت درپایان سال ۱۳۹۳ داشته است .

این شرکت بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در سهام شرکت های بورسی سرمایه گذاری کرده که در پایان سال ۹۳ ارزش بازار آن به ۳۴ میلیارد تومان رسیده است.
مطالبات شرکت از بیمه گذاران به ۶۵ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان بالغ می شود که البته بدهکارترین بیمه گذار نیز بانک اقتصاد نوین با حدود ۶ میلیارد تومان بدهی به این شرکت است .شرکت اسامی سایر بدهکاران را منتشر نکرده است.

یکی دیگر از موارد که در بیمه نوین در بین سال های ۸۹ تا ۹۲به وقوع پیوسته ارائه اسناد جعلی «ر ع» توسط یکی از مدیران سابق این شرکت بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان بابت هزینه های حقوقی و دادرسی در مراجع قضایی از این شرکت بوده است که به دلیل پیگیری آن در مراجع قضایی ذخیره مطالبات مشکوک الوصول اخذ شده در سال های گذشته در سال مالی ۱۳۹۳ برگشت داده شده وبه عنوان درآمد غیر بیمه ای شناسائی شده است
البته گزارشات رسمی در بخش دیگری اعلام کرده که مطالبات شرکت شامل ۴ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان اسناد سررسید گذشته (دارای مبلغ ۲ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان ذخیره مطالبات مشکوک الوصول) و اقلام راکد سنواتی است.

لذا با توجه به مشخص نبودن ارزش بازیافتنی مطالبات مذکور و عدم وجود اطلاعات کافی در خصوص مغایرتها و تطبیق حسابهای فیمابین، تعدیلات احتمالی ناشی از مراتب فوق بر صورتهای مالی مورد رسیدگی مشخص نیست.

علاوه بر بدهی بیمه نوین به بیمه مرکزی بالغ بر ۹ میلیارد تومان ،این شرکت بابت عوارض وزارت بهداشت ۱۱ میلیارد و۴۴۳ میلیون تومان،بابت عوارض نیروی انتظامی ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان ویک میلیارد و۳۸۸ میلیون تومان و ۱۸۰ میلیون تومان بابت خرید دو دستگاه آپارتمان به شرکت خدمات و پشتیبانی بانک اقتصادنوین بدهکار است .
به گزارش ایران و جهان، یمه نوین در پایان سال گذشته در محاسبه سود وزیان رشته شخص ثالث وبا افزایش قابل توجه ای بالغ بر ۳۳میلیارد تومان در رشته ثالث با زیان مواجه بوده است .

البته بیمه نوین بدون احتساب درآمد حاصل ازسرمایه گذاری ازمحل ذخایر فنی که بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بوده حدود ۷میلیارد تومان زیان عملیات بیمه ای داشته است.

البته در مواردی قوانین و مقررات شورای عالی بیمه را نیز رعایت نکرده است که این موارد عبارتند از قانون بیمه و مفاد آیین نامه های شورای عالی بیمه در رابطه با ماده ۱ قانون بیمه در خصوص عدم بیمه وسایط نقلیه توسط خود شرکت، مفاد ماده ۱ آیین نامه ۸۳ درخصوص محاسبه و پرداخت کارمزد نمایندگی بر مبنای اشخاص حقوقی به یکی از نمایندگان حقیقی و در زمان صدور بیمه نامه، ماده ۱۰ آیین نامه ۳/۵۰ درخصوص تایید ارزیاب خسارت درمان توسط بیمه مرکزی، ماده ۲۷ آیین نامه شماره ۷۱ در خصوص رسیدگی و پاسخگویی به برخی از شکایات دریافتی حداکثر ظرف دو هفته، مفاد ماده ۱۵ آیین نامه ۷۶ در خصوص تعدیل کارمزد بیمه اتکایی اجباری در حسابها بابت ضریب خسارت در هر یک از رشته های غیر زندگی بیش از ۷۰ درصد، مفاد ماده ۴آیین نامه ۸۸ فرم افشاء برخی اطلاعات در سایت شرکت، ماده ۵ آیین نامه ۸۱ در خصوص تعیین تعرفه حق بیمه رشته های بیمه به نحوی که در هرسال ضریب خسارت رشته درمان کمتراز درصد ۵۰ و بیشتر از ۸۵ درصد و ضریب خسارت هریک از سایر رشته ها کمتر از ۴۰ درصد و بیشتر ۷۵ درصد نباشد، ماده ۲ آیین نامه ۷۶ در خصوص ارسال به موقع صورت خسارت معوق (اعلام شده وپرداخت نشده) تا آخر آن ماه طبق نمونه بیمه مرکزی و تبصره ۱ ماده ۴ آیین نامه ۷۶ درخصوص اطلاع بیمه نامه های تقسیط شده است. ضمن اینکه مبلغ ۸۹۳ میلیون تومان بابت ۱۰ در صد سهم وزارت کشور در سنوات قبل از مشتریان دریافت گردیده که تاکنون تعیین تکلیف نشده است.
ذکر این نکته نیز ضروری است که بیمه نوین درسال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه های اداری وعمومی پرداخت کرده است

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=67961
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سرمایه گذاری‌های اشتباه در شرکت‌های بورسی
سرمایه گذاری‌های اشتباه در شرکت‌های بورسی
سرمایه گذاری‌های اشتباه در شرکت‌های بورسی
سرمایه گذاری‌های اشتباه در شرکت‌های بورسی
سرمایه گذاری‌های اشتباه در شرکت‌های بورسی
سرمایه گذاری‌های اشتباه در شرکت‌های بورسی
سرمایه گذاری‌های اشتباه در شرکت‌های بورسی