ورود بانک‌ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آنها فراهم آورد تا جهش های چشمگیری برای ارائه و گسترش خدمات خود داشته باشند.

ورود بانک‌ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آنها فراهم آورد تا جهش های چشمگیری برای ارائه و گسترش خدمات خود داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، آنها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی هر روز شیوه های جدید تری را به مشریان خود معرفی میکنند تا مشتری سریعتر و بهتر از گذشته خدمات مورد نیازش را دریافت کند. در و اقع فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به بانکها در رسیدن به شعار همیشگی مشتری محوری کمک بزرگی کردند.
اتوماسیون سیستم های بانکی در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشریان به بانک ها این فرصت را داد که ضمن ارائه خدمات مطلوب تر اعتماد مشتریان را به استفاده از سیستم های الکترونیکی بانکداری افزایش یابد.
در این بین بانکهای کشور ما نیز از قافله عقب نماندند و با شناخت مناسب ظرفیتها و نیازهای مردم اقدام به اشاعه و گسترش سیستمهای الکترونیکی بانکداری کردند و در این عرصه نیز رقابت قابل توجهی را برای جذب هرچه بیشتر مشتریان آغاز نموده اند.

مثل آب خوردن، بانکداری کنید
بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانکهایی است که توجه خاصی به مسئله بانکداری الکترونیکی دارد و در این بین کلیه نیروها و توانمندیهای خود را صرف گسترش و بهینه سازی خدمات خود مبتنی بر سیستم های نوین بانکداری الکترونیکی کرده است.
کمپین تبلیغاتی بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی ، با نام ” مثل آب خوردن ! ” نمونه ای از ایده های نوین تبلیغی بانکداری الکترونیک است که در نوع خود قابلیت های جذابی برای مخاطبان دارد.
در نظام های بانکداری الکترونیکی توجه جدی و مهمی در انتقال اطلاعات کاربردی به مشتریان می شود. از همین روست که باید اصل اول برای توسعه و ترویج نظام های بانکی مبتنی بر سیستم های الکترونیکی را مشتری مداری عنوان کنیم.
پرسشی که اینجا مطرح می شود این است که این شعار چقدر در انتقال اطلاعات کاربردی به مشتریان موفق عمل کرده است؟ ومشتری چه درکی از این پیام دارد؟
در حال حاضر هر فردی با شنیدن و یا دیدن کلمه”آب”،به اهمیت این عنصر حیات بخش و کمبود آن پی می برد و در دیگر سو به فراوانی آن و دسترسی سریع و آسان به آن ذهن هر مخاطبی را به چالش می کشد.
در واقع بانک کشاورزی با این کمپین توانست دو هدف را نشانه رود: نخست آنکه به اهمیت و فرهنگ سازی در صرفه جویی در آب اشاره دارد و دوم آنکه استفاده بهینه و آسان همانند خدماتی است که این بانک ارائه می کند.

موج جدید بانکداران تحول‌گرا در راه است
در این خصوص رضا لیاقت ورز مدیر روابط عمومی بانک کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار بنکر مبنی بر اینکه چه هدفی پشت این کمپین نهفته است گفت: موج همه‌گیر شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای منتظر نمی‌ماند که جامعه بانکداری در گوشه‌ای از دنیا آمادگی لازم را پیدا نماید، لذا دسترسی آنی می تواند پاسخگوی سریع این نیازها باشد.
وی افزود: پاسخگوئی به این نیازها با بافت سنتی بانک‌های کشور آسان نیست. ایجاد زمینه و در اختیار گرفتن فن‌آوری مناسب الزامی است.
به گفته مدیر روابط عمومی بانک کشاورزی، زیرساخت قدیمی بانک‌ها، عدم تغییر اساسی در روش بانکداری برای سال‌ها و مقررات محدودکننده از جمله موانع بزرگی در مسیر حرکت بانک‌ها در جهت تحول و هنگام شدن با بانکداری نوین جهانی به‌شمار می‌روند که باید توسط موج جدید بانکداران تحول‌گرا به کناره زده شوند، که این پروسه در حال اجراست.
لیاقت ورز در ادامه افزود: ارایه سرویسها و محصولات بانکی از طریق کانالهای متنوع و الکترونیک جزو لاینفک ارزش افزوده بانکی در فضای کسب و کار بانکی محسوب می شود. این موضوع علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و سرعت ارایه خدمات سهمی بسزا در کاهش هزینه های بانکی دارد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66417
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانکداری الکترونیک مثل آب خوردن
بانکداری الکترونیک مثل آب خوردن
بانکداری الکترونیک مثل آب خوردن
بانکداری الکترونیک مثل آب خوردن
بانکداری الکترونیک مثل آب خوردن
بانکداری الکترونیک مثل آب خوردن
بانکداری الکترونیک مثل آب خوردن