شرکت بیمۀکوثر توانست در مجمع عمومی عادی سالیانۀ منتهی به سال مالی ۹۳ به هر سهم ۲۲۰ریال سود نقدی اختصاص دهد.
شرکت بیمۀکوثر توانست در مجمع عمومی عادی سالیانۀ منتهی به سال مالی ۹۳ به هر سهم ۲۲۰ریال سود نقدی اختصاص دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، مدیرعامل شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ که باحضور اکثریت سهامداران و اعضاء هیأتمدیره و مدیران شرکت و نمایندگان بیمۀمرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، تصریحکرد: از نظر ریالی و با سرمایه جدید، سود شرکت نسبتبه سال قبل در سود خالص ۳۴درصد و در سود نقدی ۵۴درصد رشد کرده است.
عبدالرسول عطایی درخصوص بازارهای هدف شرکت و رویکردهای توسعۀ بازار بیانکرد: بازارهای بالفعل و بالقوه در نیروهایمسلح، عام کشور و منطقه و خارج از کشور از بازارهای هدف شرکت هستند که بهمنظور دستیابی به بازار هدف و ارائۀ خدمات بیمهای مطلوب به مشتریان حضور فعال در بازار موجود و حفظ و گسترش سهم بازار، نفوذ در بازارهای بالقوۀ موجود در سطح نیروهایمسلح و کشور و منطقه و نیز ایجاد بازارهای جدید با ارائۀ خدمات بیمهای جدید و منحصربهفرد انجام میگیرد.
وی بیانکرد: سرمایه هزارو۴۰۰میلیارد ریال فعلی به ۲هزارو۵۰۰میلیارد ریال در سالجاری از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و در راستای افزایش توانگری مالی شرکت افزایش مییابد.
مدیرعامل شرکت با بیان اینکه با بهبود فضای بازار سرمایه عرضۀ اولیۀ پنجدرصد در بازار انجام میگیرد، خاطرنشانکرد: شرکت بیمۀکوثر در اواخر سال گذشته در بازار فرابورس دوم پذیرش شد و نیز نماد معاملاتی آن در اوایل سالجاری در تابلو درج شد.
عبدالرسول عطایی با اشاره به اینکه حقبیمه تولیدی سال۹۳ نسبتبه سال مشابه قبل ۴۶درصد افزایش یافته است، گفت: حقبیمه تولیدی در سال۹۳، ۷هزارو۱۸۹میلیارد ریال و در سال۹۲، ۴هزارو۷۹۱میلیاردریال بوده است.
وی از رشد ۶۰درصدی سهم بازار خبرداد و اظهارکرد: میزان سهم شرکت از ۱/۸درصد سهم بازار در سال۹۱ به ۳درصد در سال۹۲و در سال۹۳ به ۳/۳درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه تعداد بیمهنامههای صادره در سال گذشته ۸۰درصد رشد داشته است، خاطرنشانکرد: تعداد بیمهنامههای صادره از ۶۴۵ هزار در سال ۱۳۹۱ به یکمیلیونو۱۵۸هزار در سال ۹۲ و این تعداد بیمه نامه در سال ۱۳۹۳ به یکمیلیونو۶۷۵ هزار رسیده است.
عبدالرسول عطایی، بیمۀکوثر را جوانترین شرکت بیمه در بین ۱۰شرکت بیمۀ برتر کشور برشمرد و اظهارکرد: از سال ۸۹ تا ۹۳ شرکت توانست در میان شرکتهای خصوصی بهترتیب جایگاههای ۲۱، ۱۶، ۱۱، ۸ و ۵ را در میان شرکتهای خصوصی کسب کند.
وی با تأکید بر این مطلب که کوثر، زندگی را بیمه میکند، تصریحکرد: در سال گذشته سهم بیمههای زندگی بالغ بر ۱۵/۲درصد از کل پرتفوی شرکت بوده است که نسبتبه نرم صنعت بیمه ۶۵درصد بیشتر است.
عبدالرسول عطایی وظیفۀ اصلی شرکت را گسترش ضریب نفوذ بیمه ای در بازارهای هدف دانست و خاطرنشانکرد: بهترین بیمهگر خصوصی در ارائۀ خدمات، توانمندترین نهاد بیمهای از نظر مالی و قبول بیمههای اتکایی در کشور و منطقه در افق۱۴۰۴ چشمانداز شرکت است.
وی درخصوص قابلیتها و راهبردهای کلیدی شرکت بیانکرد: خلق محصولات جدید، اعتمادسازی در صنعت بیمه، استفاده از مدیران متعهد با سلامت کاری بالا و دقت لازم، مدیریت آگاهانۀ ترکیب پرتفوی و تأکید بر گسترش بیمههای عمر، قابلیتها و راهبردهای کلیدی بیمۀکوثر است.
مدیرعامل شرکت با بیان اینکه سرمایهگذاری و مدیریت بهینه منابع مالی شرکتهای بیمه که بهطور عمده شامل سرمایه شرکت، اندوختهها و ذخایر فنی است، نقش اساسی در سودآوری و تداوم فعالیت شرکت ایفا میکند، گفت: با توجه به اینکه منابع مالی شرکتهای بیمه پشتوانه ایفای تعهدات این شرکتها است، بیمۀکوثر در چارچوب مقررات نظارتی و آییننامه مصوب شورایعالی بیمه و سیاستهای سرمایهگذاری خود در راستای سرمایهگذاری و کسب سود اقدام به حفظ منافع بیمهگذاران و سهامداران و قابلیت نقدشوندگی، پرهیز از سوداگری در سرمایهگذاری و کسب بیشترین بازدهی با حداقل ریسک ممکن کرده است.
عبدالرسول عطایی افزود: تهیه و تنظیم صورتهای مالی در مقاطع زمانی سهماهه براساس الزامات سازمان بورس، تهیه و تدوین دستورالعملها و آییننامههای مالی تکمیلی و ابلاغ آنها به مسئولین مالی شعب، برگزاری دو جلسه آموزش با مسئولین مالی شعب به جهت دستیابی به رویههای مشترک درخصوص عملیات جاری شرکت، ارائۀ گزارشهای فصلی خرید و فروش موضوع ماده۱۶۹ مکرر قانون مالیاتها به سازمان امور مالیاتی، تأکیدبر پرداخت بهموقع خسارت زیاندیدگان ازطریق استفاده از خدمات نوین بانکی، تهیه و تنظیم بودجه سال۱۳۹۴، راهاندازی واحد وصول مطالبات با رویکرد تأکید بر وصول بهموقع حقبیمه و مطالبات تجاری شرکت و افزایش سرمایه شرکت از ۴۰میلیارد تومان به ۱۴۰میلیارد تومان ازجمله اقدامات صورت گرفته در حوزۀ مالی و سرمایهگذاری است.
جذب و راهبری ۸۵۵ نمایندۀ حقیقی و نه نمایندۀ حقوقی
وی توسعۀ کمی و کیفی شبکۀ فروش، جذب ۲۵۰نمایندۀ جدید پس از اخذ مجوز از بیمۀ مرکزی و ۱۲۰نمایندۀ تخصصی بیمۀ عمر را از برنامههای شرکت برشمرد و گفت: این شرکت دارای نه نمایندۀ حقوقی و ۸۵۵نمایندۀ حقیقی است.
مدیرعامل شرکت خاطرنشانکرد: راهاندازی بالغ بر ۳۸۰باجه ارائه خدمات بیمه بازرگانی توسط شرکتهای حقوقی، خریداری ۲۸ساختمان و تجهیز آنها جهت استقرار شعب استانی، معرفی و تقدیر از نمایندگان برتر استانی، تدوین آئیننامۀ رسیدگی به تخلفات نمایندگان، تدوین آئیننامۀ اعطای تسهیلات به نمایندگان، اعطای ۷۲کد تخصصی نمایندگی فروش بیمۀ عمروسرمایهگذاری و همکاری با کارگزاران حقیقی و حقوقی از اقدامات صورت گرفته در حوزۀ شبکۀ فروش است.
عبدالرسول عطایی با بیان اینکه تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی شرکت، پیادهسازی طرح تحول و حرکت راهبردی شرکت بیمۀکوثر (طرح تحرک) در سطح ستاد و شعب سراسر کشور، ساماندهی کمیتهها شامل کمیته حسابرسی، ریسک، بازار، فنی و منابع انسانی، اخذ گواهینامههای استاندارد مدیریت کیفیت ایزو و ریسک، مستندسازی فرایندهای وضع موجود و اصلاح و توسعه سیستم مدیریت کیفیت، چاپ کتاب، فصلنامه و مقالات علمیف برگزاری بالغ بر ۱۸۰هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی بهصورت مجازی و حضوری و برگزاری سمینارهای تخصصی و همایشهای مدیران و مدیریت ریسک در حوزۀ طرح و توسعه صورت گرفته است، تصریحکرد: کسب رتبه اول در بین شرکتهای خصوصی از لحاظ کمترین شکایت واصله به بیمۀ مرکزی، اخذ تقدیرنامه و گواهیهای تشویقی از مشتریان عمده، عضویت روابطعمومی در انجمن روابط عمومی ایران و کارگروه توسعۀ فرهنگ بیمه، عضویت روابطعمومی شرکت در شورای سیاستگذاری سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی، غرفۀ برگزیدۀ نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه در سال۹۳، غرفۀ برگزیده در همایش بیمه و توسعه، گرامیداشت روز بیمه و تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی و توسعۀ تبلیغات محیطی در استانها از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزۀ روابطعمومی است.
وی اظهارکرد: انجام سیر مراحل تشکیل پرونده، محاسبه میزان غرامت فوت و ازکارافتادگی کارکنان و بازنشستگان نیروهایمسلح در سراسر کشور، انجام اقدامات لازم جهت اخذ مجوز قبولی اتکایی داخلی با توجه به افزایش سرمایه شرکت، فراهم نمودن تسهیلات ویژه در پرداخت حقبیمه برای بیمهگذاران، واگذاری ریسکهای بزرگ بهصورت اتکائی اختیاری، تشکیل شورای فنی جهت بیمهنامهها وخسارات خاص، استفاده از شبکههای ارزیاب ریسک در بازدیدهای اولیه و پرداخت خسارت، حذف کارت مکمل درمان و توسعۀ شبکه خسارت و تأکید بر پرداخت بهموقع خسارت و حذف چک پرداخت خسارت از اقدامات صورت گرفته در حوزۀ فنی است.
مدیرعامل شرکت تصریحکرد: استقرار سامانههای هوش تجاری (BI) و داشبوردهای مدیریتی(ویژه مدیران ستاد، شعب و نمایندگان حقوقی) با قابلیت مشاهده آنلاین درصد فروشهای روزانه، میزان خسارت، نمایندگان برتر، ارائۀ خدمات الکترونیکی بیمه در پورتال شرکت مانند سامانۀ استعلام درمان، نرخ اتومبیل و همراه بیمه، توجه ویژه به امنیت شبکه و نهایت استفاده از تدابیر جهت حل مشکلات امنیتی بیمهگذاران، استقرار و توسعه سامانه پایش آنلاین شبکه فروش شرکت جهت کنترل و نظارت بر وضعیت حضور آنان، طراحی، ساخت، تولید و پیادهسازی کیوسک ارائۀ خدمات بیمهای و توسعه آنها، راهاندازی پست الکترونیک (outlook) در سطح ستاد، شعب و نمایندگان شرکت در سراسر کشور و انتقال شبکۀ تبادل اطلاعات از بستر اینترنت به اینترانت در سراسر کشور در حوزۀ فناوری اطلاعات انجام گرفت.
عبدالرسول عطایی با بیان اینکه حضور مستمر و کارآمد در صنعت بیمه و ارائۀ پوششها و خدمات بیمهای جدید، ارائۀ خدمات ویژه و متمایز بیمهای به بیمهگذاران، فرهنگسازی در بیمه، کسب و افزایش رضایب مشتریان، دستیابی سهامداران به بازدهی مناسب، اعتمادسازی درون جامعه از طریق تسهیلگری در پرداختها و رعایت اصول مشتریمداری، حضور فعال در بازار سرمایه و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی هدف از اهداف شرکت است، خاطرنشانکرد: پیشبینی فروش ۹۰۹میلیارد تومان در سالجاری، توسعۀ شبکۀ خسارت و پرداخت بهموقع خسارت زیاندیدگان و ایجاد رضایتمندی بیشتر بیمهگذاران؛ مطالعه، طراحی و اجرای بیمههای جدید شامل بیمهنامههای جامع اموال، جامع خانوار، صعب العلاج، وکالت، گردشگری، سالمندی، فضای سایبری و ماهواره؛ راهاندازی واحدهای پرداخت خسارت و ایجاد کدرهگیری در حوزۀ خسارت؛ اخذ مجوز از بیمۀ مرکزی برای پرداخت مستمری در حوزۀ بیمههای عمروسرمایه گذاری(فیش دوم حقوق)؛ توسعه و بهبود خدمات الکترونیکی شامل اینترنت بیمه، همراه بیمه، پیامک بیمه و تلفن بیمه؛ توسعۀ سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM؛ ارائۀ خدمات بیمهای ازطریق مدل بانک بیمه با موسسه مالی اعتباری کوثر؛ راهاندازی سیستم صدور معرفینامههای درمان، تحت وب و مکانیزه کردن فرایند رسیدگی به شکایات مردمی و به حداقل رساندن شکایات ازجمله برنامههای شرکت در جهت افزایش ارائۀ خدمات و رضایتمندی بیمهشدگان است.
گفتنی است؛ صورتهای مالی شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ تصویب و مبلغ ۳۰۸میلیارد ریال بهازای هر سهم ۲۲۰ریال بهعنوان سود نقدی سهام به سهامداران تخصیص یافت.
همچنین درخصوص حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علیالبدل و روزنامههای کثیرالانتشار جهت درج اطلاعیههای شرکت، پاداش هیأتمدیره بابت سال مالی منتهی به ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ و حق حضور اعضای غیرموظف هیأتمدیره برای سال مالی۹۴ اتخاذ تصمیم شد.
انتهای پیام