رئیس جمهور منتخب ایران گفت: نسبت پس انداز در ایران خوب است، اما ما باید آنها را به سمت بنگاه های تولیدی هدایت کنیم و تحرک هایی هم در بانک ها بوجود آوریم تا سرمایه هایشان را در بخش تولید استفاده کنند. بنابراین اولین اقدام، ایجاد مشوق های تولیدی است.
به گزارش خبرنگار پول پرس، حسن روحانی در نخستین نشست خبری خود ضمن بیان این مطلب گفت: نقدینگی به سرعت باید کنترل و به سمت تولید هدایت شود،اگر این کار انجام شوداولین قدم ها برداشته شد و آثار آن در ماههای اول خود را نشان می دهد، بازار به تعادل رسیده و آثار آن در تورم و اشتغال مشاهده می شود.
رئیس جمهور منتخب در پاسخ به خبرنگار واحد مرکزی خبر که پرسید شعار اصلی شما اعتدال است، مصداق های عدالت در عرصه اقتصادی و سیاسی در دولت شما چیست؟ گفت: اعتدال همان مشی و شیوه ای است که در زمینه اقتصاد، سیاسی و فرهنگی راه تندروی و افراط، شعار و خودمحوری و خود شیفتگی را نمی پیماید.
در ادامه خبرنگاری پرسید دولت شما دولت تدبیر و امید است، برنامه فوری شما در حوزه اقتصاد و معیشت چیست؟
روحانی گفت: برای این کار ضروری است که در دو مرحله کارها انجام شود.

دو اقدام برای کاهش تحریم
در ادامه این نشست خبری روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به شعارهای خود در دوران تبلیغات ریاست جمهوری که تاکید داشتید تحریمها را کم خواهید کرد بفرمایید چطور و ظرف چه مدت زمانی این کار را انجام خواهید داد گفت: مساله تحریم یک معضل است که امروز با آن مواجه هستیم البته همه می دانیم که این تحریم ظالمان است و ملت ایران کاری نکرده که استحقاق تحریم را داشته باشد.
وی افزود: کاری که انجام شده است قانونی است و در چارچوب قوانین بین المللی بوده است اساسا می خواهم بگویم استفاده از ابزار تحریم یک ابزار ارتجاعی است دوره اش گذشته است.
روحانی گفت: مخصوصا در شرایط امروز دنیا که قرارداریم حتی بعد با معضلات اقتصادی مواجه است خود آنها می دانند که تحریم به ضرر خود غرب است اگر این تحریم سودی داشته باشد برای اسرائیل دارد و برای هیچ کس  دردنیا سودی ندارد بنابر این اساس تحریم نمی تواند مبنای درستی داشته باشد.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم قدم به قدم مساله تحریم را کاهش بدهیم دو اقدام می توان انجام داد اولین کار قدم گذاشتن در مسیر شفافیت بیشتر است البته برنامه های هسته ای ما کاملا شفاف است اما ما حاضریم شفافیت بیشتری انجام دهیم و برای همه دنیا روشن کنیم که اقدامات جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوبهای بین المللی است.
روحانی گفت: ثانیا اعتماد متقابل بین ایران و سایر کشورها را ارتقا خواهیم داد هر جا که اعتماد بخواهد خدشه دار شود، تلاش خواهیم کرد که این اعتماد سرجای خود برگردد.

اقدام کوتاه مدت برای اقتصاد
خبرنگار ایرنا نیز ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب ایران پرسید، اولین اقدام کوتاه مدت شما برای رفع مشکلات اقتصادی با توجه به اینکه قول هایی نیز در این زمینه داده بودید، چیست؟ همچنین شما گفته بودید پروژه مسکن مهر و هدفمندسازی یارانه ها را دنبال می کنید چه برنامه ای برای ادامه این دو پروژه دارید؟ رئیس جمهور منتخب پاسخ داد: راه حل اساسی اقتصاد ما رونق تولید است و پس از آن هدایت پس انداز مردم و هدایت نقدینگی به سمت تولید.
رئیس جمهور منتخب ادامه داد: ظرفیت های امروز در بخش تولید وجود دارد که خالی است و ما باید این ظرفیت ها را پر کنیم، یعنی بحث سرمایه از یک طرف و بهره‌وری از سوی دیگر؛ این دو قدم می‌تواند رونق را بوجود بیاورد و منجر به بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید می شود و البته منظورم تنها سرمایه گذاری در بخش صنعت کشاورزی نیست، بلکه بحث توریسم هم جزئی از آن است.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=6534
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

روحانی: نقدینگی را کنترل می‌کنیم تا برود سمت تولید
روحانی: نقدینگی را کنترل می‌کنیم تا برود سمت تولید
روحانی: نقدینگی را کنترل می‌کنیم تا برود سمت تولید
روحانی: نقدینگی را کنترل می‌کنیم تا برود سمت تولید
روحانی: نقدینگی را کنترل می‌کنیم تا برود سمت تولید
روحانی: نقدینگی را کنترل می‌کنیم تا برود سمت تولید
روحانی: نقدینگی را کنترل می‌کنیم تا برود سمت تولید